אל ארמונות הקבורה בפטרה – היסטוריה וארכיאולוגיה

אל ארמונות הקבורה בפטרה – היסטוריה וארכיאולוגיה

הממלכה הירדנית האשמית היא אחת משכנותיה של ישראל במזרח התיכון. פטרה שנמצאת באזור הרי אדום היא העיר הנבטית המפורסמת ביותר.

הממלכה הירדנית האשמית היא אחת משכנותיה של ישראל במזרח התיכון. פטרה שנמצאת באזור הרי אדום היא העיר הנבטית המפורסמת ביותר.
פטרה או הסלע האדום בשמה העברי, הפכה למיתוס של ממש בציבור הישראלי שבא לידי ביטוי בשיר "הסלע האדום" שמספר על חלומם של ישראלים לגנוב את הגבול ולהגיע למקום שמעבר להרים ולמדבר ולראות את פטרה במו עיניהם.
בשיר שנכתב בשנות ה-50 כשירדן עוד נחשבה למדינת אויב תוארה פטרה כמקום שממנו איש לא חזר בחיים והוא אף נאסר להשמעה ברדיו כדי לא לעודד צעירים נוספים לחפש את הדרך לפטרה.
לאחר חתימת הסכם השלום עם ירדן החלום להגיע לפטרה הפך למוחשי כאשר חברות רבות ארגנו טיולים לירדן שכללו גם טיול לפטרה. היום האתר הוא אתר תיירותי לכל דבר ועניין וניתן לפגוש בו תיירים מכל רחבי העולם ומשפחות רבות.

למה כדאי להגיע לפטרה במהלך טיולים לירדן?


לא סתם טיול לירדן ולפטרה הפך משאת נפשם של צעירים ישראלים רבים. טיולים לירדן שמגיעים לפטרה הם חוויה שאסור להחמיץ.
חברות שונות מציעות היום טיול מודרך לארמונות הקבורה המופלאים של פטרה. מקור השם פטרה במילה היוונית פטרוס שמשמעותה סלע. פטרה ידועה בארמונות הקבורה שחצובים בסלע שגוון צבעו אדום ומכאן נגזר שמה בעברי.
פטרה נמצאת 100 קילומטר מעקבה בגובה 885 מטר מעל פני הים. הכניסה הקרובה לאזור זה בירדן הוא מעבר הגבול בעקבה כאשר לפטרה עצמה מגיעים דרך קניון סיק הצר שרוחבו כמה מטרים.
לאורך הקניון ניתן לראות תבליטים, פסלים וכתבים של אלילים נבטיים. בניגוד למקומות אחרים מבני הארכיאולוגיה והקבורה בפטרה השתמרו באופן שקשה לתאר וצריך לחזות בו בעיניים כדי להאמין.

ההיסטוריה של פטרה


פטרה הוכרזה כאתר תרבות לשימור של אונסק"ו בשנת 2007 ואף נחשבת לאחת משבעת פלאי עולם.
המקום המפורסם ביותר בעיר הוא הקבר המלכותי בשם אוצר פרעה. הקבר חצוב מלמעלה למטה ובשני צדדיו פסלי רוכבי סוסים. רבים חושבים שמקור השם הוא בכלי הכסף והזהב שהביאו בני ישראל ממצרים.
לפי המסורת הבדווית לפטרה יש גם קשר דתי לעם היהודי ולסיפורי המקרא. מסורת זו רואה בפטרה את המקום שבו נקברה מרים אחות משה, המקום בו הכה משה בסלע וההר שבו מת אהרון אחיו.
פטרה עברה כובשים רבים והשפעותיהם ניכרות על העיר- נבטים, הלניסטים, רומאים צלבנים ועוד.
היום יש לכם הזדמנות להגיע למחוז חפצם של ישראלים רבים שחלמו לראות את העיר האדומה אך לא זכו להגיע לשם ולהצטרף לרחל ינאית, דוד בנבנישתי ויצחק בן צבי שהגיעו למקום בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת.
יש לכם הזדמנות לעשות טיול לפטרה ולצפות בהשתאות בשרידי העיר העתיקה ולהרגיש את המדבר. הזמינו טיול מודרך לעיר פטרה עוד היום.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים