האטלס התיכון היסטוריה ופולקלור – טיול מאורגן למרוקו

האטלס התיכון היסטוריה ופולקלור – טיול מאורגן למרוקו

המדינה גובלת במדבר הגדול בעולם ועובר בה גם רכס הרי האטלס. הרי האטלס הם רכס הרים שמתפרס על פני שלוש מדינות: תוניס, אלג'יריה ומרוקו.

המדינה גובלת במדבר הגדול בעולם ועובר בה גם רכס הרי האטלס. הרי האטלס הם רכס הרים שמתפרס על פני שלוש מדינות: תוניס, אלג'יריה ומרוקו. הנקודה הגבוהה ביותר ברכס נמצאת מדרום למרקש וגובהה 4,167 מ'.
טיול מאורגן למרוקו הוא הזדמנות נדירה לישראלים לראות את רכס ההרים המפואר. אלג'יריה איננה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל, המצב הבטחוני בתוניס אינו מאפשר לטייל בה כעת בבטחה ולכן טיול למרוקו הוא האפשרות הטובה ביותר למי שרוצה לשטוף את עיניו ברכס המרהיב.

מרוקו טיולים – האטלס התיכון בסיפורי עמים

טיול מאורגן למרוקו הוא הזדמנות לשלב בין תרבות, היסטוריה וסיפורי עמים ממחוזות שונים. כך גם המיתולוגיה היוונית מציעה סיפור משל עצמה להיווצרות רכס הרי האטלס. לפי הסיפור, האורקל ניבא שאדם יגרום למותו של אטלס הטיטן וכדי להימנע ממוות הטיטן נמנע מפגישות. באחד מן הימים הגיע פרסאוס הגיבור לאטלס וביקש מחסה ומזון, אך אטלס סירב. כנקמה על הסירוב כיוון פרסאוס לאטלס את ראשה הכרות של מדוזה והפך אותו לרכס הרי האטלס.
לא לחינם נקראת גם מפת העולם אטלס, משום שאטלס, לפני שהפך לרכס ההרים המופלא, נענש לפי המיתולוגיה על ידי זאוס בנשיאת העולם על כתפיו. יחד עם זאת, בדומה להרים המרשימים ביופיים האטלס הוא גם סמל לאיפוק וסבלנות בעולם.

היסטוריה וטיולים למרוקו

טיול למרוקו שעובר באזור רכס האטלס הוא המקום המושלם לפגוש בברברים, התושבים הקדומים ביותר של צפון אפריקה. הברברים חיים בלוב, מרוקו ואלג'יריה. אלו שחיו בערבות הפכו לחלק מהחברה המערבית. בניגוד לכך, הברברים שחיים באזור האטלס התיכון עושים מאמצים ניכרים לשמר את המסורת האתנית שלהם. הברברים הנם סונים מוסלמים בדתם והמשכילים מביניהם דוברי ערבית והם היוו את כוח התנגדות העיקרי לכיבוש הצרפתי והספרדי במהלך השנים. הרי האטלס עשירים במחצבי טבע: ברזל, עופרת, פוספט, מגנזיום ונחושת. אולם הברברים עוסקים בעיקר בחקלאות וברעיית צאן. אזור זה מיועד הן לטיולי אוטובוסים סטנדרטיים אך חובבי טיולי רכבי שטח ייהנו מאד מנהיגה באזור זה משום השילוב הייחודי שבין מדבר ורכס הרים גבוה.
טיול להרי האטלס במרוקו הוא הזדמנות נדירה לחוות פן שלא הכרתם עד כה במסגרת של טיולים למרוקו. בשביל שלא תפספסו את ההזדמנות הנדירה ותיהנו גם ממזג אוויר נעים.
מומלץ להזמין טיול מאורגן למרוקו עוד היום.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים