מסלולי טיול מאורגן לגאורגיה בהתאמה אישית

מסלולי טיול מאורגן לגאורגיה בהתאמה אישית

גאורגיה היא ארץ לא גדולה אבל עמוסה בכל טוב ומציעה למבקרים בה שפע של אטרקציות המתאימות לחובבי סוגים שונים של טיולים.

מסלולי טיול לגאורגיה

ניתן לצאת לטיול בגאורגיה או לתכנן את הטיול בעצמכם, יש בה שלל נופים, הרים מושלגים, מדבר צחיח, חופי ים מפנקים, ערים עתיקות, כנסיות ומנזרים, כמו גם תרבויות שונות המתקיימות זו לצד זו בשלום ובהרמוניה.
מעניין לדעת שגאורגיה הייתה אתר נופש מועדף על האליטה של ברית המועצות. עד היום פוקדים אותה תיירים רבים ממדינות סמוכות במזרח אירופה הבאים לבלות זמן במלונות מפוארים אשר ממוקמים ליד הים. בפסקאות הבאות תמצאו מידע כללי על גאורגיה שיוכל לסייע לכם לתכנן טיול במדינה קסומה זו.

לב אזור הקווקז

שמה הרוסי של גאורגיה הוא גרוזיה, היא אחת משלוש מדינות הקווקז (יחד עם אזרביג'אן וארמניה). שטחה של גאורגיה הוא פי שלושה מזה של ישראל אולם אוכלוסייתה היא כמחצית. מאז הודח הרודן שווארנזה (בהפיכת הפרחים בשנת 2003) המשטר בגאורגיה הוא דמוקרטי, מאז ומתמיד היא הייתה מדינה מסבירת פנים למבקרים בה הודות לאופי הנוח של תושביה, ללא קשר למי מבין הקבוצות האתניות שבה הם שייכים. עיר הבירה של גאורגיה היא טביליסי וכמעט כל טיול במדינה מתחיל שם.
מסלולי טיול לגאורגיה יכולים לכלול טיולים רגליים רבים, טיולי שטח ברכבי 4X4, סיורים ברכב שכור, בילוי זמן בערים הגדולות העתיקות, ביקור בכנסיות, מנזרים, עיירות, כפרים ציוריים ומלונות לצד הים.

לא לוותר על ההרים

ביקור בגאורגיה מבלי לבלות זמן גם בהרי הקווקז דומה לטיול בשוויץ ללא ביקור באלפים. למעשה הרי הקווקז גבוהים יותר מן האלפים וארוכים יותר מהם, הם משתרעים מן הים הכספי אל הים השחור, מרחק של כ 1,200 קילומטרים ומגיעים לרום של 5,000 מטרים. טיול ג'יפים בגאורגיה יכלול גם, אם לא בעיקר, מסלולים הרריים, כך גם טרקים רגליים.
מי שמתכננים טיול אתגרי בהרים צריך לתזמן זאת היטב, התקופה המתאימה ביותר לטיול כזה היא בחודשי הקיץ (מיוני ועד תחילת ספטמבר).

בחירת אופי הטיול

כאמור לגאורגיה יש מה להציע לכולם, לכן חשוב מאוד לבחור בין שלל מסלולי הטיול האפשריים כזה המתאים ביותר לכם. ראשית כל יש להחליט אם טיול מאורגן לגאורגיה הוא עדיף עבורכם או שאתם רוצים לבחור בעצמכם, להיות אדונים לזמנכם וחופשיים להחליט על שינויים תוך כדי הטיול. טיול ג'יפים לגאורגיה הפך בשנים האחרונות פופולארי מאוד בקרב חובבי טיולי השטח. מכיוון שנוחתים בשדה התעופה הבינלאומי הסמוך לבירה טביליסי כמעט כל טיול בגאורגיה יתחיל בביקור בן יום – יומיים בעיר עתיקה וקסומה זו. מומלץ גם לצאת לטיולי יום אל אתרים מרהיבים השוכנים בסמוך לעיר.

מסלול ואופי הטיול שמציעה גאורגיה המרתקת מספקים יחד חוויה בלתי נשכחת, ואי אפשר לכתוב על גאורגיה בלי להזכיר את המטבח המיוחד שלה. גאורגיה מפורסמת בין היתר גם בזכות הקולינריה המקומית והעשירה: מאכלים כגון חצ'יפורי וחינקלי, בשרים על האש, עלי גפן ממולאים, שלל דברי מתיקה ייחודיים שיגרמו לכם לרצות להישאר ולאכול עוד ועוד מאכלים ייחודיים וטעימים.

שיהיה טיול מהנה, טעים ומרתק!


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים