ירדן וסיפורי המקרא

ירדן וסיפורי המקרא

טיולים לפטרה מזמנים לכם שילוב נפלא בין טבע, היסטוריה וארכיאולוגיה שמושך אליו חוקרים ומטיילים מכל רחבי העולם שכמהים לראות את הפלא.

ירדן ואתרים שונים בה מוזכרים לא מעט בסיפורי חומשי התורה. אומנם הממלכה האשמית כפי שאנו מכירים אותה היום לא מאוזכרת בשמה המודרני, אך אתרים שונים המצויים בשטח ירדן, זוהו על ידי חוקרי היסטוריה וארכיאולוגיה כאלו אליהם התכוון המקרא. מומלץ לצאת למדינה דרך טיול מודרך משום שבאמצעות ההסברים המלומדים של מדריך מנוסה ומשכיל תוכלו להבין טוב יותר את ההיסטוריה העתיקה של המקום בו אתם מטיילים ואולי באמצעות ההיסטוריה גם להבין את ההתרחשויות בנות זמננו.
טיולים לפטרה מזמנים לכם שילוב נפלא בין טבע, היסטוריה וארכיאולוגיה שמושך אליו חוקרים ומטיילים מכל רחבי העולם שכמהים לראות את הפלא.

טיולים לפטרה וסיפורי המקרא

ישראלים רבים מעוניינים בחבילת טיולים לפטרה שבאזור הרי אדום. אומנם לא כולם יודעים על הקשר שבין הרי אדום, טיולים לפטרה והמקרא. השם פטרה הגיע מהמילה היוונית פטרוס שמשמעותה סלע. עד לפני מספר שנים חשבו החוקרים, בהתבסס על תרגום התנ"ך לארמית שפטרה היא קדש המקראית זאת משום שבתרגום כונתה קדש, רקם גיאה. קדש הייתה המקום ממנו שלח משה את המרגלים לתור את ארץ כנען ולעמוד על טיבה. על בסיס תרגום זה המשיך יוסף בן מתיתיהו את הקשר בין קדש ופטרה כשקבע שרקם שנקראת על שם המלך שבנה אותה היא אותה העיר שכונתה על ידי היוונים פטרה.
אומנם הקשר בין טיולים לפטרה והמקרא אינו מסתיים כאן. לפי המסורת הבדווית פטרה הייתה גם המקום שבו הכה משה בסלע, בו נקברה מרים אחות משה והמקום שבו מת אהרון ונקרא היום ג'בל הרון. לא זו אף זו כי גם הוואדי שדרכו עוברים במהלך טיולים לפטרה נקרא ואדי מוסה. בשל הקשר לכאורה בין קדש המקראית ופטרה חשבו החוקרים כי גם חלק מהמערות החצובות בסלע נחצבו על ידי בני ישראל.

הרי אדום וסיפורי המקרא

רכס הרי אדום במזרח ירדן שבו נמצאת פטרה נקרא על שם העם האדומי שמוצאו מעשיו אחיו של יעקב. האדומים חיו בין המאות ה-11 עד ה-13 לפני הספירה על רכס ההרים. החפירות הארכיאולוגיות שהתבצעו באזור העידו כי היה מדובר בהתיישבות חקלאית. השפה האדומית עצמה נכחדה יחד עם הדת האדומית שהייתה פגאנית.
הקשר בין עשיו לאדומים התבסס על שני הסברים שונים מספר בראשית. לפי האחד עשיו יצא מבטן אמו עם שיער אדמוני ולכן נקרא אדום. הממלכה שנמצאה על הרי אדום נכבשה במאות החמישית והשישית לפני הספירה על ידי הנבטים שהקימו בה את פטרה.
טיול לירדן הוא הזדמנות ליצור חיבור בין העבר, ההווה והעתיד באזור הטעון והמורכב שנקרא המזרח התיכון. הוא אפשרות להתחבר מחדש אל ההיסטוריה העתיקה ביותר של ראשית שלושת הדתות המונותיאיסטיות. טיול מודרך שכזה מאפשר הצצה לדרך החיים שהייתה באזור לפני אלפי שנים.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים