קריסת המצוקים מאת: חן כץ מדריך טיולים

קריסת המצוקים מאת: חן כץ מדריך טיולים

מעבר בני ישראל את הירדן בדרכם לכיבוש יריחו, לאחר דיווח המרגלים התאפשר כנראה בגלל קריסתו של אחד ממצוקי החואר במעלה הנהר, בקרבת העיר אדם המקראית.

"ובבוא נשאי הארון עד הירדן ורגלי הכהנים נשאי הארון נטבלו בקצה המים והירדן מלא על כל גדותיו כל ימי קציר. ויעמדו המים הירדים מלמעלה קמו נד אחד הרחק מאד באדם העיר אשר מצד צרתן והירדים על ים הערבה ים המלח תמו נכרתו והעם עברו נגד יריחו" (יהושע ג', 15-16).

מעבר בני ישראל את הירדן בדרכם לכיבוש יריחו, לאחר דיווח המרגלים התאפשר כנראה בגלל קריסתו של אחד ממצוקי החואר במעלה הנהר, בקרבת העיר אדם המקראית. הקיר, בנפלו, חסם את מעבר המים לזמן מה, זמן שאפשר את המעבר.
קריסת מצוקי הקירות הפריכים הינה תופעה אופיינית המתרחשת בד בבד עם עלייתו של המפלס שבא בעקבות הפשרת שלגים מואצת בחרמון, משום ימי השרב המוקדמים באביב ב"ימי קציר" עלייתו של המפלס גרם לכרסום בבסיס המצוק ע"י המים ונפילתו התרחשה תוך זמן קצר.

בערך 1,250 שנה לאחר מכן, מטביל יוחנן עוברי אורח במקום כסמל להיטהרות הנפש ומאוחר יותר נבנים במקום קצובה של מנזרים המנציחים את תקופת הטבילה. הערבים מכנים מנזרים אלה בשם קאצר אל יהוד, על בסיס האמונה שזה המקום בו חצו בני ישראל את הירדן.

חולות נודדים מציעים מגוון של טיולים לירדן, מסלולי טיול איכותיים העוברים בנופים עוצרי נשימה באתרים המהווים את לב תנועת התיירות למדינה.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים