טיול הליכה בצפון יוון – 8 ימים

הטיול הוא לא טיול אתגרי אך בהחלט טיול הליכה ומתאים לבעלי יכולת בלבד. הלינה בבתי הארחה כפריים קטנים מקסימים, בחדרים עם שירותים ומקלחות צמודים.

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1-  ת"א – אתונה – Ioanina

טיסת בוקר לאתונה וטיסת המשך לIoanina שבצפון יוון. משדה התעופה נמשיך בנסיעה קצרה צפונה אל כפרי הצפחות שבסמוך לגבול עם אלבניה. נעלה בכביש המתפתל אל הכפר וורדטו, ממנו נצא על שביל עיזים אל ראש מצוק קניון הוויקוס, נצפה אל עבר הנחל ונרד במדרגות הבנויות אל הכפר צפלובו. לינה בכפר Monodendri מונודנדרי, באזור ציורי וקסום, אשר כאילו תלוש מסיפורי האגדות במלון  Zagori Philoxenia Hotel ארוחת ערב בכפר.

יום 2 – עמק Zagoria – הליכה אל צפולובו

נצא בבוקר לטרק על שולי הר גמילה אל הכפר צפלובו. ההליכה על שבילי הפרדות דרך בקתות נוודים ואיזורי המדבר האלפיני של צפון יוון. הסיום בכפר היערנים צפולובו אשר מעל ערוצי הוויקוס העליון. ארוחת צהריים בטברנה בכפר ולאחרי נצא לביקור בערוצי הנחל הקטנים אשר סביב הכפר קיפי עליהם מתוחים גשרי האבן המקסימים אשר מאפיינים את אזורי הרי הפינדוס. לינה כמו בלילה הקודם. לינה ב- Monodendri כמו בלילה הקודם. דרגת קושי בינונית.

יום 3 – עמק Zagoria – הליכה אל מערות הפרטיזנים

נתחיל את היום בביקור במנזר התלוי אשר נמצא בסמוך לכפר מונודנדרי, הוא מנזר איה פרסקבי. נעלה אל הדולינות אשר בהן יער סלעי הצפחות המרשים ביותר באזור. נצפה אל קניון הוויקוס מאחת הנקודות היפות ביותר מעליו ולאחר מכן נרד לביקור במנזר הנשים המקסים אשר בפדינה. בחציו השני של היום נרד מהכפר ויטצה אל קניון הוויקוס העליון, נעבור על הגשר מעל הנהר השוצף ונסיים את המסלול בסמיכות לכפר קיפי. לינה ב –  Monodendri כמו בלילה הקודם. דרגת קושי קלה (יום מפוצל שניתן לעשות חצי ממנו).

יום 4 – יום הליכות בעמק זאגוריה – קניון הויקוס

לאחר ארוחת הבוקר נרד אל קניון הוויקוס, בדרך שביל הנזירים ונהלך בנחל עד לכפר וויקוס התלוי בין שמיים וארץ. בדרך נכיר את החורש המקומי, ייתכן ונפגוש בדובים, ונראה את קירותיו עוצרי הנשימה של אחד הקניונים העמוקים בעולם. בסופו של המסלול נבקר בכפר וויקוס, נהלך בין בתיו ונתרווח בטברנה הציורית שלו. מסלול זה הינו מסלול ארוך ובו ירידה תלולה אך נוחה ובסופו עליה מתונה. ארוחת הצהריים ביום זה תהיה על גבותינו. המסלול נמשך על כל היום ואורכו כ- 15 קילומטרים. נעלה אל הכפר פאפינגו ונבקר בערוץ הצפחות המקסים אשר בו זורמים מי שלגים קפואים. לינה במלון  Papaevangelou.

יום 5 – מיואנינה למטאורה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור בעיר Ioanina  בירת חבל אפירוס. נבקר במערת הנטיפים ב-Perama, נסייר לאורך חומותיה של העיר העתיקה ונבקר בבית הכנסת בו עדיין משתמשים כמה יהודים. נפליג בסירה אל האי שבלב האגם של יואנינה ונבקר במנזר בו הסתתר עלי פשה, שליט אכזר בן המאה ה-19, בערוב ימיו. ארוחת צהרים בשולי האגם בהחלט מומלצת. מכאן נמשיך דרך מעבר קאטארה ונבקר בכפר חרשי העץMetsovo הממוקם על מדרון עוצר נשימה בלב חורש אורן ואשוח. מטסובו הינו כפר יערנים עתיק שעד היום מפליאים תושביו ליצור בעץ. נבקר בפלטיאה של הכפר ו"נסייר" בין חנויותיו. מכאן נמשיך אל יער הסלעים שבעמק נהר הפיניוס המכונה Meteora. סיור קצר להכרת האזור אחר הצהרים. יום זה הוא יום של סיורים והליכות קצרות באתרים. לינה באזור Meteora במלון Dupiani
יום קל עם הליכות קצרות – יום מעבר בין אזורים.

יום 6 – ממטאורה לאפיסוס

יום זה יוקדש למטאורה ואתריה. מנזרים בני 500 שנה ויותר ניבנו על מצוקי תלכיד, תלויים על פי תהום וסביבם מתבודדים. מטאורה הינה חידה גיאולוגית שמשולבים בה מראות שלא מהעולם הזה. שישה מהמנזרים עדיין פעילים. לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול רגלי העובר בלפחות שניים מהם בהם נבקר. על היתר נצפה מבחוץ. נלך על שביל הנזירים הקדום וניכנס לאווירה המיוחדת של המקום. לאחר ארוחת הצהרים בקלמבקה נמשיך בנסיעה לחצי האי פיליון לביקור קצר בעיירת החוף Volos. מכאן על פי המיתולוגיה יוצאים יאסון והארגונאוטים לחיפוש אחר גיזת הזהב והיום יוצאות מכאן ספינות לאיי הים האגאי. יום זה מחולק לשניים. חציו הראשון נהלך על שבילי הנזירים בין מנזרי מטאורה המפורסמים. לא נגיע אל המנזרים מדרכי האוטובוסים אלא בדרכי נזירים עתיקות. בשעות הצהריים המאוחרות נגיע אל העיירה קלאמבקה ולאחר ארוחת הצהריים נצא בנסיעה של שעתיים וחצי לחצי האי פיליון. משך ההליכה ביום זה כ 6 ק"מ  ובתוכה ביקור במספר מנזרים פעילים. לינה ב  Visitsaבמלון  Stoikos hotel.
הליכות בחצי הראשון של היום. דרגת קושי בינונית .

יום 7 – חצי האי פיליו

טיול בחצי האי Pilio. למרות שחצי האי פיליו מחובר גיאוגרפית ליבשת, האווירה בו דומה יותר לאווירה השוררת באי יווני (יש הטוענים שאף יותר מבאיי יוון). יורדי הים על המזח, מאכלי הים בכל מקום ושתיית הצ'יפורו בטברנות הינם רק חלק מהעניין. מלבד זאת ניתן לבקר כאן בחלק מהכפרים הציוריים ביותר ביוון (לא נופלים באופיים ויופיים מכפרי זאגוריה שבהם ביקרנו). בחצי האי, היורד בתלילות אל הים, מגדלים תפוחים, ערמונים, אגסים, זיתים ועוד. לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול רגלי מהכפר השמור Vizitsa לעבר כפר החוף Kala Nera. מהמסלול תצפיות מרהיבות לעבר הים וחצי האי וכמו כן עובר בתחנות קמח עתיקות, כרמי זיתים וחורש. נבקר בכפרים התלויים של חבל Tsangarada ונעמוד בצילו של עץ הדולב הזקן ביותר ביוון. נרד אל החוף המקסים (אתר שימור עולמי) ב-Milo Potamos. ימסלול נפלא העובר בין כרמי זיתים, תחנות קמח עתיקות, מסילת ברזל עתיקה ונופים עוצרי נשימה של הים האגאי. לינה כמו בלילה הקודם. יום הליכה מלא בן 16 קילומטרים, ארוך אך לא קשה.

יום 8 – מרתון – אתונה

בבוקר נתחיל בביקור בעיר העתיקה של וולוס- נראה את התיאטרון, אמת המים, מבני הציבור ועוד. לאחר מכן נצא דרומה על כביש 1 לעבר אתונה. נעבור את מפרץ לאמיה ונראה את האנדרטה של לאונידס הספרטני, במקום התרחש אחד הקרבות שהיה לקלאסיקה של העת העתיקה – קרב תרמופלאי. העברה לשדה התעופה לטיסה בחזרה לארץ.

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

כלול/לא כלול

המחיר כולל:  

  • טיסה בינלאומית תל אביב – אתונה –  תל אביב.
  • טיסת פנים ביוון  אתונה – יואנינה.
  • לינה בבתי מלון כפריים מקסימים.
  • כלכלה:  H/B, ארוחות בוקר וארוחות ערב
  • תחבורה: אוטובוס תיירים מפואר צמוד.
  • סיורים עפ"י התכנית.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית.
  • הדרכה: מדריך/ה מצוות חולות נודדים ומדריכים מקומיים עפ"י הצורך.
  • דמי רישום, מסי נמל והיטל בטחון

המחיר אינו כולל:

  • הוצאות בעלות אופי אישי.
  • ארוחות צהריים.
  • משקאות מכל סוג.
  • אתרים שאינם כלולים בתוכנית.
  • כביסה, טלפון, בידור, מופעים שאינם מפורטים בתכנית וכד'.
  • ביטוח מטען ובריאות.
  • תוספת לאדם יחיד בחדר.
  • טיפים.

תוקף הדרכון:  חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון ע"ס 30% מעלות הטיול עם אישור ההצעה. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 180 יורו לאדם.
  • במקרה של ביטול השתתפות לאחר ההרשמה, מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו דמי ההרשמה.
  • תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד חודשיים לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ע"ס 20% מעלות הטיול -ישולם עד שבועיים לפני הנסיעה.
  • ניתן לשלם  בהעברה בנקאית
    כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה ביום ביצוע ההעברה.

תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (180 יורו). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני  תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות  התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 45 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה  20%  ובנוסף בעלות הכרוכה  בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול במהלך 44 הימים לפני מועד יציאת הטיול  ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 30%   מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50%    ממלוא מחיר הטיול  ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול  של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד  60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול ליוון

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים