טיול קלאסי ליוון – 10 ימים

טיול ביוון למקום קרוב עם מזג אויר נח, עם תיירות מועטה יחסית, עם אנשים מקומיים נחמדים, עם אוכל טוב ובריא (יחסית) ועם נופים משגעים: הרים, נחלים מלאי מים וקניונים מוצלים.

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1 ת"א – אתונה

טיסת בוקר לאתונה. סיור באתריה העיקריים של העיר. נעלה ללאקיוויטוס היא גבעת הזאבים ונצפה על העיר. נרד לביקור בבית הפארלמנט, בגנים הבוטאנים, בעירו של אדריאנוס ומקדש זיאוס האולימפי,  ביקור במוזיאון האקרופוליס החדש באתונה ובשכונת פלאקה, שם נהלך בסמטאות השווקים של העיר העתיקה. נלון ונחדש כוחות במלון במרכז העיר Crowne Plaza או דומה.

יום 2 אתונה – מרתון – תרמופלאי – פיליו

נצפין על כביש 1 לביקור באגם מרתון, אגם מלאכותי שהיווה את מקור המים של העיר אתונה במשך שנים. נבקר באתר קרב מרתון ונעמוד לצידו של פיסלו של מיליטיאדס גיבור הקרב. נמשיך למעברי תרמופילאי, שם נלחם ליאונידס הספרטני בפרסים, באחד מהקרבות המפורסמים בהיסטוריה. בתום הסיור ניסע לארוחת ערב ולינה בפיליו במלון Stoikos או דומה.

יום 3 חצי האי פיליו

יום זה יוקדש כולו לחצי האי פיליו, חלקו הפונה לעבר הים האגאי טובל ביערות גשם של ממש, ערמונים ודלבים עצומים מטילים את צילם על הפלטיאות של כפרי חצי האי השלווים. נלך ברגל בכפרים ובטבע הנפלא שביניהם, נבקר את עץ הדולב הגדול והזקן ביותר ביוון, נראה את מסילת הברזל הקטנה ששירתה לפני יותר ממאה שנה את מגדלי התפוחים של חצי האי ועוד. לינה בחצי האי פיליו כמו בלילה הקודם.

יום 4 מטאורה

מפיליו ניסע לקלמבקה ונערוך תצפיות על אחד האתרים המרשימים והמפורסמים ביוון: המנזרים התלויים של מטאורה. ככל שיותיר לנו הזמן נתחיל  בסיור בלתי נשכח וביקור במנזרים התלויים בראשי הצוקים שפיסלו כוחות הטבע בסלע האפור. המשך הסיור למחרת בבוקר. לינה בקלמבקה במלון  Doupiani house או דומה.

יום 5 מטאורה – מצובו – מונודנדרי

יום זה יוקדש למטאורה ואתריה. מנזרים בני 500 שנה ויותר ניבנו על מצוקי תלכיד, תלויים על פי תהום וסביבם מתבודדים. מטאורה הינה חידה גיאולוגית שמשולבים בה מראות שלא מהעולם הזה. שישה מהמנזרים עדיין פעילים. לאחר ארוחת הבוקר נצא לטיול רגלי העובר בלפחות שניים מהם. על היתר נצפה מבחוץ. נלך על שביל הנזירים הקדום וניכנס לאווירה המיוחדת של המקום. נבקר בכפר חרשי העץ Metsovo הממוקם על מדרון עוצר נשימה בלב חורש אורן ואשוח. מצובו הינו כפר יערנים עתיק שעד היום מפליאים תושביו ליצור בעץ. נבקר בפלטיאה של הכפר ונסייר בין חנויותיו. מכאן נמשיך מערבה אל אזור כפרי הצפחות ונלון בכפר מונודנדרי היושב על הרכס המערבי של הרי הפינדוס ובו גגות רעפים אפורים טיפוסיים אשר על שמם קרואים כפרי הסביבה בשם "כפרי הצפחות". לינה במלון Zagori Philoxenia או דומה.

 יום 6 מונודנדרי – קניון הויקוס – כפרי הצפחות

נטייל באזור כפרי הצפחות אשר בעמק זגורי המצוי בשולי האלפים הדינרים. יום  מלא בפניני טבע: קניונים מרהיבים, כפרים בנויי צפחות וחורש שבו נעים להלך. נצא לטיול רגלי היוצא מהכפר בו אנו לנים על מצוקיו המרשימים של קניון ה Vikou המסלול אל תצפית הקניון עובר בעמק בו מצויות הצפחות אשר משמשות את המקומיים לבניית בתיהם. בקצה המסלול תצפית עוצרת נשימה אל עבר הקניון, יש אומרים, הגבוה ביותר בעולם. נצא לעבר מנזר Agia Paraskevi ולמערות הפרטיזנים. במסלול העובר על שפת המצוק אל המנזר העתיק, מסלול בנוי ויפה והוא טובל בירק וחורש מקומי. נבקר במנזר ונעלה אל מערת הפרטיזנים, כאן הסתירו הפרטיזנים  את יהודי יואנינה בימי מלחמת העולם השניה. לינה ב Monodendri כמו בלילה הקודם.

יום 7 יואנינה – דודוני – אקטיום – נפפקטוס

נצא לביקור בעיר Ioanina בירת חבל אפירוס. נסייר לאורך חומותיה של העיר העתיקה ונבקר בבית הכנסת בו עדיין משתמשים כמה יהודים. נפליג בסירה אל האי שבלב האגם של יואנינה ונבקר במנזר בו הסתתר עלי פשה, שליט אכזר בן המאה ה-19, בערוב ימיו. נמשיך דרומה לעבר המפרץ ונבקר בדודוני שם עמד האורקל הראשון ביוון. אל מתחם זה הגיעו היוונים בני אפירוס לשמוע את דברי זאוס עלי אדמות. נמשיך לביקור באקטיום, עיר רומית שנבנתה בימי אדריאנוס, אשר מנציחה במיקומה את הקרב הגדול, אשר התרחש במפרץ בין אוניותיה של קליאופטרה לבין האוניות של אוקטביאנוס לימים אגוסטוס קיסר. נצפה על הגשר התלוי ונמשיך לעיר נפפקטוס היא לפנטוס העתיקה. לינה בנפפקטוס במלון Lepanto beach או דומה.

יום 8 נפפקטוס – אפידאורוס

נצא בבוקר לביקור במצודת העיר לפנטוס. נראה את חומותיה הטובלות בירק ונצפה אל עבר המפרץ בו התרחש הקרב הימי בין הצי האירופאי לצי העותומאני. נמשיך לעבר הגשר התלוי, נחצה אותו אל עבר הפולופונס. נמשיך בנסיעה מזרחה על חופו הדרומי של המפרץ ונבקר באפידאורוס.  כאן הוקם מקדש לחצי אל הרפואה אקסלפיוס, מקדש אליו באו היוונים של ימי קדם בכדי להירפא. נבקר בתיאטרון השמור, במקדש האלים המצריים ובשרידי התולוס. לינה באזור אפידאורוס במלון King Saron או דומה.

יום 9 תעלה קורינטית – דלפי

נמשיך לביקור בתעלה הקורינטית. תעלה מרשימה זו, המחברת בין הים האדריאתי למפרץ היוני,  בת יותר מאלפיים שנה והייתה אחד ממפעלי הענק, אשר נבנו לאורך מאות שנים בים התיכון, מפעל שמטרתו לשפר את הסחר הימי. נעבור את התעלה ונמשיך אל הרי פרנסוס, השלוחה הדרומית של שרשרת הרי הפינדוס. על מצלעות ההרים נבקר באתר שיותר מכל אתר אחר משמר את האווירה של יוון העתיקה – דלפי.  בדלפי נבנה מקדש אפולו, אשר נחשב לאורקל החזק ביותר ביוון. לא היה מצביא , מלך או סתם איכר פשוט בימי זוהרה של יוון, אשר לא הגיע לדלפי להתייעץ באפולו בדבר עתידו. היוונים ראו בדלפי את לב העולם. נראה את בתי האוצר של ערי המדינה, את התיאטרון, את האצטדיון ואת מקדש אפולו. במוזיאון נעמוד נפעמים מול הממצאים המופלאים שהועלו מחפירות בדלפי ובין השאר פסל של "רוכב המרכבה". לינה בדלפי במלון Amalia או דומה.

יום 10 דלפי – אתונה

נסיים את ביקורנו בדלפי ונצא לעבר אתונה. בדרכנו נבקר במנזר לוקס,  הבנוי מעל כרמי הזית, אשר צופים לעבר מפרץ איטאה. מנזר מרשים הבנוי לבנים קראמיות ובו צלמיות להן מייחסים תכונות נפלאות. בכניסתנו לאתונה נבקר במנזר דאפני,  אשר משמר אומנות ביזנטית מהטובות בעולם. בסופו של יום נגיע לשדה התעופה ונעלה על טיסה בחזרה הביתה.

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

 

 

כלול/לא כלול

המחיר כולל:

  • טיסה בינלאומית תל אביב – אתונה – תל אביב
  • מסי נמל והיטל בטחון
  • לינה בבתי מלון  4 כוכבים טובים בערים ובתי מלון כפריים מקסימים מחוץ לעיר
  • כלכלה: ארוחות בוקר וערב
  • תחבורה: אוטובוס תיירים מפואר צמוד
  • סיורים עפ"י התכנית
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית
  • הדרכה: מדריך/ה מצוות חולות נודדים
  • דמי רישום
  • טיפים

המחיר לא כולל:

  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • ארוחות צהריים
  • שתייה קלה ואלכוהול
  • אתרים שאינם כלולים בתוכנית
  • כביסה, טלפון, בידור, מופעים שאינם מפורטים בתכנית וכד'
  • ביטוח מטען ובריאות
  • תוספת לאדם יחיד בחדר

תוקף הדרכון:  חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון ע"ס 30% מעלות הטיול עם אישור ההצעה. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 180 יורו לאדם.
  • במקרה של ביטול השתתפות לאחר ההרשמה, מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו דמי ההרשמה.
  • תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד חודשיים לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ע"ס 20% מעלות הטיול -ישולם עד שבועיים לפני הנסיעה.
  • ניתן לשלם  בהעברה בנקאית א
  • כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה ביום ביצוע ההעברה.

תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (180 יורו). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני  תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות  התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 45 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה  20%  ובנוסףבעלות הכרוכה  בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול במהלך 44 הימים לפני מועד יציאת הטיול  ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 30%   מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50%    ממלוא מחיר הטיול  ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול  של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד  60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול ליוון

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים