טיול בהרי הקצ'קר

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1 – מתל אביב לאוזונגול

טיסה ת"א – איסטנבול – טרבזון. נפגוש ברכבים ונצא לעבר העיירה אוזונגול דרך חופי הים השחור. העיירה ממוקמת למרגלות הרי הפונטות, בין יערות הגשם ליערות המחט. לינה באוזונגול.

יום 2 – הליכות באזור אוזונגול

עם בוקר נצא להליכה רגלית סביב האגם שלחופו בנויה העיירה הקטנה. נתוודה אל האוכלוסייה הפונטית המקומית ונלמד להכיר את אורח חיי התושבים שהינם בני הנוודים למחצה של הרי הפונטוס. נעלה על הדולמושים ונצא אל מעברי ההרים אשר מעל העיירה. מעל ליערות המחט נפגוש במדבר האלפיני ועל הפסגות נראה את היאילות, בקתות של נוודים אשר פוקדים אותן רק מספר חודשים בשנה. נהלך במדבר האלפיני אל שולי החורש המחטני, נחצה פלגי מים ונראה את האגמים העליונים. לינה באוזונגול.

יום 3 – יום טיול לאיידר

לאחר התארגנות ועזיבת המלון נעלה אל הרכס של סולטאן מורט, סמוך לאחד ממעברי הרי הפונטוס. כאן מישורי כרי הדשא המרהיבים עוצרי נשימה. נראה את הכפרים, המסגדים ואת מטעי אגוזי הלוז. בין הכפרים ועל הפסגות המישוריות נהלך להנאתנו. לקראת הצהריים נמשיך מזרחה לחופי הים השחור עד לארדשן ולשפך נהר הפירטינה אשר יורד מהקצ'קר. נעלה במעלה הנחל לעבר העיירה צ'מליהמשין של בני שבט ההמשין. נראה את חלקות התה אשר מכסים את המדרונות. נבקר בשדות התה ונלמד את אופי החקלאות והפעילות של המקומיים הקשורה לקטיף ולמיצוי העלים. לינה בכפר אידר.

יום 4 – טיולים באזר איידר. דתיים יטיילו עם מדריך מקומי סביב הכפר עצמו

נצא מהמלון לביקור הכולל הליכה רגלית בכפר אורטן, כפר ציורי אשר אליו חוזרים בני המקום המבוגרים בכדי לחפש קצת שקט. במקום חיים לא מעט אינטלקטואלים, לחלקם סיפור חיים מעניין במיוחד. בתי העץ התלויים, תותי בר ונחל מפכפך, כל אלה הינם חלק מהנוף הקסום של הכפר. נמשיך באחד המעלות הקדומים אשר חיברו את דרך המשי העתיקה עם דרך הפרוות. נבקר במצודה הימי ביניימית המרשימה המכונה זיל קלה. מצודה זו נבנתה על ידי בני השושלת הקוממנית שהיו שרידיה האחרונים לאימפריה הביזנטית על אדמת אסיה הקטנה. נעלה בערוץ נחל יפיפה אל המפל הגדול אשר מתחבר אל נהר הפירטינה. לאחר ארוחת צהריים נצא למסלול רגלי נוסף, מקסים, אשר איתו נרד אל הכפר איידר דרך יערות האשוח, מרבדי הדשא וכוורות הדבורים עליהן מגינים המקומיים נגד הדובים החמדנים. לינה באיידר.

יום 5 – טיפוס אל פסגות הקצ'קר

 לאחר התארגנות וארוחת בוקר, נצא ליום טיול מלא למרגלות פסגת הקצ'קר. נעלה רכובים עד ל"בייס קמפ" אשר ממוקם למרגלות הפסגה המושלגת ואינו אלה יאילה יפיפיה. נתארגן עם ארוחת צהריים בתיקים ונצא למסלול בעל נוף הימלאי מקסים אל ארץ שבעת האגמים. מצוקים, מורנות, אגמים מופלאים ולהם מים בצבע טורקיז, פריחה משגעת ועוד ביום ארוך זה. לינה באיידר.

יום 6 – טיפוס אל פסגות הקצ'קר

כמו ביום הקודם, לאחר לתארגנות, שוב נעלה רכובים, הפעם לאזור אחר מתחת לפסגת הקצ'קר, נהלך בין שתי היאילות הגבוהות מזרחית לכפר איידר,  בין dekaba   ליאילה של avacer. בעונה זו של השנה מתכנסים אל ישובים נטושים אלה בניהם שבמשך רוב ימות השנה עוסקים במשרות שונות בערי החוף. המשך שלושה חודשים בשנה הם פושטים את בגדי העסקים שלהם ולובשים את בגדי הרועים שלהם ויוצאים כאן אל השדות. המראה מרהיב, גם נופית וגם תרבותית. נראה את האנשים, המצוקים כרי המראה, הנחלים והפסגות המושלגות. לינה באיידר.

יום 7 – חופי הים השחור – סומלה – טרבזון – איסטנבול

בבוקר נצא דרך חופי הים השחור חזרה אל העיר טרבזון. בדרכנו, אם יתאפשר הדבר, נעצור לסיור בתוך מפעל למיון, יבוש ואריזה של עלי התה הנאסף מהחלקות. מהעיר טרבזון נעלה רכובים אל "ההר השחור" ונבקר במנזר המפורסם ביותר בצפון מזרח טורקיה הוא מנזר סומלה. המנזר הנטוש, אשר תלוי על מצוק אדיר, ממנו נשקפים נופים מרהיבים של יערות הפונטוס, נחל הזהב זורם למרגלותיו וקול המים הגועשים מהדהדים על קירותיו. מנזר מיוחס זה שפעל בין המאה הרביעית ועד ל1923 עת טרינספר קמאל אתא טורק את היוונים מטורקיה במסגרת הסכם לוזאן. נראה את הפרסקות המדהימות, חדר האוכל של הנזירים, האכסנייה והמעיין. מהמנזר נרד בשביל הנזירים העתיק את הנחל. טיסת ערב ולינה באיסטנבול .

יום 8 – אתרי איסטנבול

סיור באתרי החובה של העיר שהייתה לבירת העולם כאלף שנה. נבקר בהיפודרום בו ישבו גדולי הקיסרים וצפו במרוצי הסוסים. נראה את האובליסקים המצריים ואת פסל האומפאלוס, שריד מרגש שנבנה לזכר ניצחונם של האתונאים על הפרסים. נבקר במסגד הכחול וכמובן, נכנס אל פאר היצירה של התקופה – האיה סופיה, אשר עד היום, כל הנכנס אליה פוער את פיו בפליאה, ממש כמו הקיסר יוסטיניאנוס כשמהנדסיו הזמינו אותו לראות את המבנה כשסימו לבנותו במאה השישית לספירה. נרד אל השוק המצרי הוא שוק התבלינים. נצפה על רובע גלטה מגשר גלטה, ונבקר באולמות המים ומאגרי המים התת קרקעיים של העיר העתיקה. עם סיום נצא אל נמל התעופה ונחזור שמחים הביתה.

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

כלול/לא כלול

המחיר כולל:

  • יסות בינלאומיות בקו ת"א – איסטנבול – קייסרי – איסטנבול – ת"א
  • מסי נמל והיטל בטחון.
  • לינות בבתי מלון כפריים ומלון 4 כוכבים באיסטנבול.
  • הסעות במיניבוסים.
  • כניסות לאתרים כמפורט בתוכנית
  • מדריך מקומי דובר אנגלית
  • ארוחות ערב ובוקר (פרט לאיסטנבול שם רק ארוחת בוקר)

המחיר אינו כולל:

  • ארוחות צהריים וארוחת ערב באיסטנבול.
  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • שתייה קלה ואלכוהול
  • אתרים שאינם כלולים בתוכנית
  •  כביסה, טלפון, בידור, מופעים שאינם מפורטים בתכנית וכד'.
  • ביטוח מטען ובריאות
  • טיפים לנותני שירות מקומיים

 תוקף הדרכון:  חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון של 30% מעלות הטיול עם אישור ההצעה. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 180€ לאדם.
  • במקרה של ביטול השתתפות לאחר ההרשמה, מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו דמי ההרשמה.
  • תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד חודש לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ע"ס 20% מעלות הטיול – ישולם עד שבועיים לפני הנסיעה.
  • ניתן לשלם בהעברה בנקאית

תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (180 יורו). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 45 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה 20% ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול במהלך 44 הימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 30%   מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50% ממלוא מחיר הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד 60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול למזרח תורכיה

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים