טיול לאתיופיה – 17 יום

אתיופיה היא אחת המדינות העתיקות בעולם המשמרת תרבות נוצרית קדומה ששורשיה בדת היהודית. הטיול שלפנינו משלב ביקור באתרים ההיסטוריים החשובים של אתיופיה וכמו כן, נשתתף בחגיגיות הצבעוניות של חג המולד האתיופי בלליבלה.

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1 טיסה לאתיופיה, ארבמינש

נפגש בנתב"ג  ובשעת לילה מאוחרת נמריא לאדיס אבבה, בה ננחת בבוקר. נתחיל את טיולנו בביקור במספר אתרים בעיר כגון: כנסיית השילוש והמוזיאון הלאומי, ככל שיאפשר לנו הזמן. לקראת הצהריים, העברה לשדה התעופה כדי לתפוס טיסת פנים דרומה לארבמינש (Arba Minch) העיר המרכזית בדרום אתיופיה השוכנת בין שניים  מאגמי הבקע הסורי-אפריקאי. את שעות אחה"צ נבלה בשייט באגם צ'אמו (Chamo) נפליג בסירה אל חלקו הצפוני של האגם, שם ננסה לראות היפופוטמים במים ותנינים ענקיים על הגדות. לקראת ערב נגיע ללינה במלון בארבמינשArbaminch Paradise lodge או דומה.

יום 2 ארבמינש, קונסו

הבוקר ניסע אל עבר Chencha לביקור בבני שבט Dorze הידועים באריגת בדי הכותנה שלהם בבתי הענק המוזרים שלהם. נמשיך בנסיעה לקונסו (Konso) שבניה ידועים בחקלאות הטרסות שלהם. נבקר בשוק המקומי ונתרשם ממערכות הביצורים העגולות המקיפות את מרכז הכפר, מן החקלאות המפותחת יחסית ומעבודות העץ של המקומיים. לינה בקונסו ב Konso Kanta lodge או דומה.   

יום 3 קונסו, טורמי

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר טורמי (Turmi) עם ההגעה, נבקר בשוק השבועי ב Dimeka. אחה"צ נבקר את בני שבט ההאמר Hamer שבט רועי הבקר שמושחים את שיערם והמקיימים ריקודים חושניים. נלמד על אורחות חייהם, על הקשריםהמיוחדים ביניהם ונוכל לצלם ולהתערות בהם. לינה בטורמי Turmi Buska Lodge או דומה.

יום 4 טורמי, שבט מורסי, ג'ינקה

היום ניסע בנוף סוואנה אפריקאית טיפוסית, אל ג'ינקה (Jinka) עיירת מחוז ושוק טיפוסית למרגלות שמורת מאגו (Mago). נבקר בדרכנו בשבט מורסי (Mursi), החי בשולי השמורה ומקיים נדידה עונתית. נשות השבט מפורסמות בצלחות החרס המושחלות לשפתן התחתונה ולתנוכי אוזניהן. לינה בג'ינקה במלון אוהלים צנוע, במיקום יפיפה  Eco Omo Lodge או דומה.

יום 5 ג'ינקה, יאבלו

הבוקר נבקר בכפרים של שבט Ari המצויים באזור ונמשיך בנסיעה אל עבר יאבלו (Yabello). בדרך נבקר בשוק השבועי Key Afer. לינה ביאבלו ב Borena lodge או דומה.

יום 6 יאבלו, יירגאלם

הבוקר נבקר בבארות המזמרים (Singing Wells) בהם שואבים תושבי המקום מים זכים ממעמקים, תוך שירה קצבית מרגשת. נמשיך צפונה בכביש המחבר את אדיס עם קניה, ונעפיל אל רמות פוריות בהם גדלים קפה, בננות, מנגו ושאר פירות גן עדן. ננמשיך בנסיעה אל עבר Yirgalem ללינה ב Yirgalem Aregash lodge או דומה.

 יום 7: יירגאלם, אדיס אבבה

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר אדיס, דרך אוואסה, צפונה אל אזור הבקע הסורי-אפריקני. נבקר בקהילת רסטאפרים, ג'מאייקנים המאמינים בכוחות אלוהיים של בני שושלת היילה סילאסי.  נחלוף על פני סדרה של תשעה אגמים ונצפה אל אוכלוסיית עופות המים העשירה כמרבו, איביסים, פטישנים, חסידות, קורמורנים, שלדגים ועוד. אחר הצהריים נגיע לאדיס אבבה. לינה במלון Siyonat או דומה.

יום 8 אדיס אבבה, בהאר דר

בשעות הבוקר נצא מאדיס בטיסה (7:30-8:35) לבהאר-דר ("הבית ליד הים") (BahirDar) והיא בירתה של מחוז אמהרה. העיר שוכנת לחופו הדרומי של אגם טאנה. עם ההגעה, נצא לשיט על אגם טאנה – האגם הגדול באתיופיה והמקור העיקרי למי הנילוס הזורם מכאן עד מצרים.ברחבי האגם כ-37 איים ומעל 30 כנסיות ומנזרים. בחלק מן האיים הכניסה לנשים אסורה. נבקר במנזר העתיק Ura Kidane Miheret. נשוב לבהאר דר לסיור בעיר, נשוטט בשוק המקומי ונצפה בשקיעה מגבעת Bezawit. לינה בבהאר דר במלון Abay Minch Hotel או דומה.

יום 10 בהאר דר, גונדר

את הבוקר נפתח בטיול אל מפלי הנילוס הכחול – אנו בתחום אגן הניקוז של הנילוס הכחול, ובו עשרות ערוצים ונהרות. חלק ניכר ממימי הנילוס נתפסים להשקיה ולתחנות הידרואלקטריות. נטייל בטבע מספר שעות ונתרשם מחיי הכפריים במקום. נמשיך בנסיעה צפונה אל העיר גונדר (Gondar), בדרך נוכל ליהנות מן הנוף ההררי הירוק, השטחים החקלאיים ומהכפרים הקטנים. בשעות אחה"צ נגיע לגונדר, ונסייר בעיר. לינה בגונדר במלון Florida או דומה.

יום 11 גונדר, סימיין

בבוקר נצא מגונדר וניסע אל שמורת הרי סימיין. בדרך נבקר בכפרי הפלאשים אשר ב Woleka. בהרים הנישאים הללו, חיה במשך מאות שנים קהילת יהודי אתיופיה, ועסקה בחקלאות, קדרות ומסחר וקיימה אורח חיים יהודי אותנטי. ויכוחים עזים ניטשו בעבר לגבי יהדותם ואנו נבדוק היטב את הסוגיה. אחה"צ, נבקר ביקור ראשון בשמורה ההררית סימיין ובה גם נלון – השמורה נקרעת בין צורך התושבים לרעייה וכריתה לבין חשיבות עולמית לשימור של מיני החי והצומח שהוכרו על ידי אונס"קו כערך עולמי לשימור. לינה בשמורת סימיין ב Simien Park Lodge או דומה. 

יום 12 סימיין, קוסויה

סיוק בוקר בשמורת הרי סימיין, נשלב מסלולי טיול ברגל וברכב להיכרות עם נוף החי והצומח הייחודיים לשמורה. טיול טבע  יפיפה בפסגות אשר כונו בעבר "רמות חבש". הנוף הוא הררי, גבוה וקריר, כפרים קטנים פזורים בין הגבעות וקופי הבבון האנדמיים ("ג'לדה"), המותאמים לאקלים המיוחד רועים סביבנו במרחק נגיעה ממש…אחה"צ נצא בנסיעה אל עבר Kossoye הנמצאת 40 ק"מ לפני העיירה גונדר. לינה ב Kossoye Befiker Lodge או דומה.

יום 13 קוסויה, גונדר


הבוקר נטייל בקוסויה ממנה נשקף נוף מרהיב חוצה עמקים אל עבר הרי סימיין, לאחר מכן ניסע בחזרה אל עבר גונדר, אשר הייתה בירתה של האימפריה האתיופית ובשטחה ארמונות, כנסיות וטירות שנבנו ע"י שליטי אתיופיה במאות 16-18 עומדים על תילם עד היום. העיר שימשה מרכז שלטוני ומוקד לאומנות, מוסיקה, דת ומסחר.  נבקר בכנסיית דברה ברהנה סלאסי וברכת פאסילדס, במנזר הקיסרית Mentewab. לינה בגונדר במלון Florida או דומה.

יום 14: גונדר, אקסום

הבוקר נצא בטיסה קצרה (8:45-10:25) אל אקסום. לאחר הנחיתה, נצא לסיור באקסום (Axum) הבירה הקדומה של הממלכה האקסומית במשך מאות שנים, בה עדיין ניתן לראות עדויות ושרידים מרשימים מן התקופה המפוארת שהסתיימה במאה ה-5 לספירה. נבקר באתריה של אקסום, במתחם האובליסקים הקדום, במוזיאון, בכנסיות הקדומות, בריכת מלכת שבא ונציץ אל הכנסייה בה על פי המסורת נמצא ארון הברית. לינה באקסום במלון Yeha או דומה.

יום 15 אקסום, לליבלה

הבוקר נצא בטיסה קצרה אל (Lalibela  (11:00-11:45. אחה"צ, נבקר בשוק העירוני השוקק חיים ומלא לא רק במקומיים כי אם גם בעולים לרגל מכל קצוות המדינה. לינה בלליבלה ב Roha hotel או דומה.

יום 16 לליבלה

היום נצא לביקור מרתק במתחם הכנסיות החצובות בסלע הטוף המקומי. האתר אף הוא מוכר ע"י אונס"קו, ומהווה מקום עלייה לרגל לאלפי מתפללים במועדי הנצרות האורתודוכסית האתיופית. לינה בלליבלה כמו בלילה הקודם.

יום 17 לליבלה, אדיס אבבה

היום נטוס לאדיס אבבה  עם ההגעה, נבקר בשוק המרקאטו (Merkato), ובהר אנטוטו (Entoto). נעצור להתרעננות במלון Crown בעיר ולארוחת ערב אחרונה באתיופיה והופעת פולקלור. בלילה נצא לשדה התעופה וחזרה בטיסה לישראל.

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

כלול/לא כלול

המחיר כולל:

  • הדרכה ע"י מדריך ישראלי מצוות חולות נודדים.
  • מדריך מקומי דובר אנגלית.
  • טיסות בינלאומיות: ת"א – אדיס אבבה – ת"א.
  • 5 טיסות פנים כמפורט בתוכנית.
  • תחבורה – אוטובוס תיירים נוח בסיורים בצפון, רכבי 4X4 בדרום .
  • לינה במלונות ברמה גבוהה, בהתאם לאזור.
  • כלכלה מלאה.
  • כניסות לאתרים.
  • שייט על נהרות הצ'אמו והטאנה.
  • ויזה לאתיופיה (תהליך שאורך כשבוע).
  • מופע פולקלור באדיס אבבה
  • טיפים לנותני שירותים מקומיים.

המחיר אינו כולל:

  • הוצאת דרכון.
  • ביטוח רפואי ומטען.
  • הוצאות אישיות – אקסטרות בבתי המלון, קניות, בידור.
  • פעילויות שאינן כלולות במפורש בתוכנית.
  • משקאות (קלים, אלכוהול, יין).

תוקף הדרכון:  חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון  של 30% מעלות הטיול עם ההרשמה. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 250$ לאדם.
  • תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד חודש לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ע"ס 20% מעלות הטיול – ישולם עד שבוע לפני הנסיעה.
  • ניתן לשלם  בהעברה בנקאית
  • כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה ביום ביצוע ההעברה.

תנאי ביטול:

    • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
    • במקרה של ביטול השתתפות לאחר ההרשמה, מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו דמי ההרשמה.
    • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (250$). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
    • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 45 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה  20% ובנוסףבעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
    • במקרה של ביטול במהלך 44 הימים לפני מועד יציאת הטיול  ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 30%   מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
    • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50% ממלוא מחיר הטיול  ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
    • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
    • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד  60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

 תנאים כלליים

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול לאתיופיה

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים