טיול להודו – חבל רג'סטאן הצפוני

ראג'סטן – אל ארץ המהרג'ות, היערות של מוגלי וסיפורי אלף לילה ולילה. רג'סטאן היא ארץ המלכים, הודו במיטבה האקזוטי, המסחרר את כל החושים. אי אפשר להישאר אדישים נוכח המראות הקיצוניים, אשר נגלים למסיירים בארץ זו.

טיול בהתאמה אישית להודו חבל רג'סטאן הצפוני – הניחוחות המופלאים ביותר ולצידם הסירחון הנורא, הצבעים האקזוטיים הבוערים ביותר ולצידם האפור, הטפל וחסר הצורה,  הקולות והשתיקה, הפשטות הארצית והפאר השמימי, הטעמים האין סופיים של המאכלים המסורתיים, המדבר והארץ הירוקה, עולם עצום של ניגודים. רג'סטאן נראית כמו תלושה מסיפור אגדות, על מבצריה המרשימים והארמונות המפוארים שאין מילים לתארם.  ברג'סטאן שזורים כל אלו יחד עם סיפורי אהבה ורומאנים של מהרג'ות שהצנעה יפה להם,  בודהיזם, הינדואיזם ואסלאם החיים יחד  עם פנתיאון אלילי עשיר ביותר ולו היסטוריה רבת שנים.

פרטי הטיול:

מסלול

יום 0 –  המראה מתל אביב בטיסת לילה ישירה לדלהי.

יום 1 – דלהי

ננחת בדלהי וניסע ישר למלון להתרעננות.
אחה"צ נצא  לסיור מודרך  באתריה המרכזיים של העיר הענקית (כ- 20 מיליון). כמובן שאנחנו ממש נתרשם מהעיר על אפס קצהו של המזלג. אנחנו מבלים כאן כי הטיסה שלנו יוצאת בבוקר למחרת. לינה בדלהי ליד שדה התעופה

יום 2 – דלהי – ג'יסלמאר (Jaisalmer)

נצא בטיסת בוקר מדלהי מערבה אל העיר המדברית  Jaisalmer, אשר שוכנת  בלב מדבר טאר, סמוך לגבול הפקיסטני. כאן נבלה את שארית היום ואת מחר (נלון 2 לילות באותו מלון) בעיר  השלווה והציורית. המבצר הגדול במרכז העיר, המתנשא לגובה 80 מטרים, נראה כאילו נלקח מאגדת ילדים או לפחות מסיפורי אלף לילה ולילה. במתחם המוקף חומות, בין רחובות מרוצפים אבנים חלקות, עומדים מקדשים, ארמונות ובתים בגווני חום צהוב שהעניקו לעיר את הכינוי "העיר המוזהבת". בביקורנו כאן כמובן שלא נפסח גם על טיול אל  המדבר המקיף אותה. אחרי מרוקו אנחנו מאומנים ברכיבה על גמלים ולכן ננצל מומחיות זו לשיטוט במדבר, להגעה אל דיונות החול, אל פארק המאובנים ואל קומפלקס המקדשים בכפר לודוברה.
נבקר ב Golden Fort ובמוזיאון. כמו כן נבקר במקדשי אנשי דת הג'יין, בתוך המצודה Sonar Kila. לינה בג'יסלמר

יום 3 – ג'יסלמאר

הבוקר נצא לסיור נוסף בעיר. נהלך ברחובות של Patwon-ki-haveli ושל Kothari Haveli. נשוב למלון ובערב נצא לביקור ב Sam Sand Dunes – סיור רכוב על גמלים הממחיש את האגדה הקסומה של Dhola Maru (סיפור אהבתם הקסום של הנסיכים בשם זה). נשוב למלון  שלנו לארוחת ערב וללינה.

יום 4 – ג'יסלמאר – ג'ודפור  Jodhpur
(300 ק"מ / כ- 5 שעות).

בבוקר ניסע לג'ודפור, אשר נבנתה בשולי מדבר תאר במאה ה-15 וידועה גם בכינויה "העיר הכחולה", זאת משום צבעי בתיה. מהמצודה נצפה אל רובעי העיר ההזויה והתלושה הזו, עיר שהייתה נקודה אסטרטגית על דרכי המסחר ודרכה הועברו הסחורות משולי המדבר אל פנים הארץ, סחורות כגון אופיום, תמרים, עץ האלמוג ונחושת. נבקר במבצר "שבעת השערים", אשר נבנה על ידי המהרג'ות של ג'ודפור,  כדי להנציח את ניצחונם על המוגהולים. המבצר נחשב לגדול ולמרשים ביותר מבין מבצרי רג'סטן. נצפה מעל החומות אל העיר, נבקר בארמונות המבצר, נראה את השערים ועוד. נרד ונהלך בסמטאות הצרות שבהן שזור השוק, אשר עדיין מתאפיין בריחות המוכרים של שווקי ערי מסחר עתיקות. הניחוחות המסחררים של השוק, ניחוחות של קטורת, ורדים וביוב ילוו אותנו בין הרוכלים המציעים תבלינים, בדים, עבודות יד, מלחי הרחה ותכשיטי כסף.
נבקר באתר הנצחת המהרג'ות בג'סוואנת תאדה, מתחם עשוי שיש לבן ובו מבני כיפות מוזרים ביותר ומשרפה מלכותית, אשר שימשה לשריפת גופותיהם של בני המלוכה והאצולה.
נגיע לעיר בשעות אחה"צ, ואת הזמן הנותר נבלה בטיול רגלי בעיר העתיקה והשוקקת. בערב נגיע למלון שלנו בג'ודפור

יום 5 – ג'ודפור  כל היום

היום נערוך סיור בעיר, כולל ביקור במבצר מהרנגר (Mehrangarh fort): אחד הגדולים והמרשימים ברג'סטן.  ג'ודפור, אשר נבנתה בשולי מדבר תאר במאה ה-15 ידועה גם בכינויה "העיר הכחולה", זאת משום צבעי בתיה.
נבקר באתר הנצחת המהרג'ות בג'סוואנת תאדה (Jaswant Thada), מתחם עשוי שיש לבן ובו מבני כיפות מוזרים ביותר ומשרפה מלכותית, אשר שימשה לשריפת גופותיהם של בני המלוכה והאצולה. כמו כן נבקר בארמון ובמוזיאון Umaid Bhawan.
אחר הצהריים נצא עם ג'יפים לסיור בכפרי הבישנוי (Bishnoi villages), תושבי כפרים אלה פיתחו אמונה קנאית כבר במאה ה-15 שבסיסה היא קדושת הסביבה ושמירה על החי והצומח. במיוחד מקדשים כאן מסיבות מובנות את הפרגים ותעשיית האופיום, אשר עושה את דרכו על דבשות גמלים בדרכי המדבר העתיקות
לינה בג'ודפור כמו בלילה הקודם.

יום 6 – ג'ודפור – רנאקפור Ranakpur – אודייפור Udaipur
 (300 ק"מ / כ- 5 שעות)

הבוקר נצא בנסיעה אל אודייפור – עיר האגמים –  בדרך נבקר בראנקפור, נלמד להכיר את הדת הג'יינית ומאמיניה המזוהים בשל הצמה הקלועה הסובבת לראשם. הדת הג'יינית נוסדה במאה השישית לפנה"ס ומאז כמעט ולא עברה שינויים.  נבקר במקדש המדהים של הג'יינים. לאחר מכן נמשיך לאודייפור.  לפנות ערב
נגיע למלון שלנו להתרעננות ובערב נצא לשיט בספינה על אגם פיצ'ולה, אגם אשר בליבו מספר איים עליהם ארמונות פאר וגנים פורחים. הארמונות אשר על האיים מוארים ומראם כאילו לקוח מסיפורי אגדות המזרח.
ארוחת ערב ולינה במלון באודייפור.

יום 7 – אודייפור כל היום

לאחר ארוחת בוקר במלון נצא ליום סיורים בעיר. אודייפור הרומנטית, הייתה לפינת חמד עת הפכו אותה המהרג'ות למרכז גדול לארמונותיהם במהלך המאות ה – 15 ועד המאה ה – 19 . אגם מלאכותי  נחפר ועל האיים שבאגם הוקמו ארמונות להם קירות בעלי עיטורים מגולפים באבן, עוצרי נשימה ביופיים. כאשר מוסד המהרג'ות קרס ומשפחות האצילים נותרו ללא כל, רבים מארמונות אלה הפכו למלונות. נבקר בארמון העיר שהוא מתחם הארמונות הגדול ביותר ברג'סטן, ארמונות, שלמרות שנבנו במשך כמה תקופות על ידי כמה מהרג'ות, שימרו את סגנון הבנייה האחיד והאסתטיקה המדהימה. ממרפסות הארמון, שבונהו היה אודאי סינג השני, מייסדה של אודייפור. נראה את האגם והגנים. על הארמון כיפות ומגדלים מרשימים וחדרי הארמון הפכו למוזיאונים בהם נראה פסיפסים, כלי בדולח ועוד. נשוב למלון שלנו ללינה.

יום 8 – אודייפור – פושקאר Pushkar
 (320 ק"מ / כ- 7 שעות !!!).

הבוקר נעזוב את אודייפור ונצא בנסיעה צפונה אל עבר פושקאר – העיר המקודשת. נבקר בדרכנו במצודת Chittorgarh המפורסמת.
פושקאר שונה באופיה מכל המקומות שראינו עד עתה. אוירה ספיריטואלית שורה על העיר.  המקומיים דוגלים בדיאטה צמחונית. לא אוכלים כאן בשר כלל. היא מפורסמת במקדש היחיד לאל ברהמה ובאגם סקראד. על פי האמונה, האגם הקטן, סביבו בנויה העיר, נוצר מדמעה שהזיל בראהמה, החשוב מבין אלי הפנתיאון ההינדי. לכאן גם הפיל האל את פרח הלוטוס. לכאן באים רבים בכדי לשקוע במדיטציות וההינדים  במסגרת המסע הרוחני שלהם (סאדהואים). במקום אווירה של קדושה והעיר מהווה מרכז עלייה לרגל. נהלך סביב האגם שעל גדותיו מדלגים קופים וסביבו דמויות רב גוניות של עולי רגל. סביב האגם אזורי טבילה רבים המשמשים להיטהרות. בערב נשתתף בטקס מקודש (aarti) על אגם פושקאר . לינה בפושקאר

יום 9 – פושקאר – ג'ייפור Jaipur
(150 ק"מ / כ- 3 שעות)

הבוקר נפגין שוב את יכולות הרכיבה שלנו על גמלים ונצא רכובים לטיול זריחה. למי שנשבר לו (תרתי משמע) מגמלים, ניתן כרכרה. נשוב למלון לארוחת בוקר. לאחר מכן נבקר במקדש Brahma, במקדש Pushkar ובאגמים.  נמשיך בנסיעה לג'ייפור.
ג'ייפור הינה ללא ספק הבירה התוססת של רג'סטן, עיר של ניגודים עזים המסחררים את החושים על כל צעד. שוקיה הומים, גמלים מושכים עגלות ובהן ירקות, ריקשות, חזירים רעבתנים, מאלפי נחשים, רקדניות מחוללות ועוד. לינה בג'ייפור

יום 10 –  ג'ייפור יום מלא

נבקר על הבוקר במבצר אמבר ובמבצר ג'ייגרא (Amber Fort and Jaigarh Fort). אל מבצר זה נעלה רכובים על פילים.  נבקר בעיר העתיקה הידועה בשמה "העיר הוורודה",  נראה את ארמון הרוחות הלא הוא האווה מאהל, אחד המבנים הבולטים בעיר, מבנה בעל חמש קומות הצופה אל הרחוב והוא בנוי אבן חול ורודה. נבקר בגנים ובחצרות של ארמון העיר, בארמון המלכה ובאתר הבלתי נישכח בג'אנטאר מאנטאר, אתר מצפה הכוכבים שנבנה בתחילת המאה ה-18. באתר מתקנים יוצאי דופן שמטרתם לצפות בגורמי שמיים ולחשב את המועדים של ליקויי חמה וירח, ראשי חודש ועוד. נשוב ללינה במלון שלנו.

יום 11 –  ג'ייפור – פהטפור סיקריי Fatehpur Sikri – אגרה Agra
(250 ק"מ / כ- 5 שעות).

היום אנחנו יוצאים לראשונה מחוץ לגבולות רג'סטאן. אנחנו נוסעים לביקור באחד משיאי הטיול הלא הוא הטאג' מאהל.  בדרכנו לאגרה נבקר בפהטפור סיקריי, עיר הבירה הנטושה של הקיסר אכבר. חורבותיה של העיר, שהייתה בירת המוגהולים לזמן קצר במאה ה-16, משרה אווירה יוצאת דופן על המבקר בה.
נראה את שער הניצחון ואת מסגד ג'אמה מסג'יד שנבנה כהעתק למסגד במכה. כמו כן, נבקר בקברו של השייח סאלים צ'ישטי בן המאה ה-16, שמלבד היותו בעל כוחות ברכה לפריון, גילופי השיש המעטרים אותו נחשבים ליפים ביותר בהודו כולה. נראה את חאני השיירות, פסלי הפילים המרהיבים, את הארמונות והרחובות, כולם נטושים ולכן לעיר אווירה של עיר רפאים.
נמשיך לאגרה, נבקר במבצר האדום, מבצר בן המאה ה-16 אשר על גדות  הנהר יאמונה. נראה את חומותיו הכפולות, התנשאות לגובה של יותר מעשרים מטרים, נהלך בעיר ה"כלואה" בתוך המבצר ונראית כמו מבוך אין סופי של סמטאות. נראה את מסגד השיש הלבן ונעלה לקברו המפואר של אכבר ובמספר אתרים נוספים ככל שיאפשר הזמן.
ארוחת ערב ולינה במלון באגרה

יום 12 – טאג' מאהל –  אורצ'ה Orchha
(250 ק"מ / כ- 5.5 שעות)

העיר אגרה הינה כמובן שם נרדף לטאג' מאהל המצוי בליבה. נתחיל את היום מוקדם בביקור בטאג' מאהל –  האתר המפורסם בהודו. מבנה מדהים זה נבנה על ידי הקיסר שאה ג'אהאן לזכר אשתו השנייה מומטאז מהאל ב-1,631 ובנייתו נמשכה 22 שנה. המבנה המרשים משמש כאחוזת קבר ענקית עבור השאה ואשתו מומטאז.
נראה את הצריחים, הכיפה הענקית והגנים ונסייר בהיכל הקבר, סיור בלתי נשכח. נשוב למלון לארוחת בוקר.
נפרד מאגרה  וניסע  לאורצ'ה.  אנחנו יוצאים היום סופית מרג'סטאן ומבקרים מעתה באתריה של  מדינת מדאהיה פרדש  או בקיצור, כמו שאומרים המקומיים בפשטות MP. זו המדינה הגדולה בהודו, צפופה מאוד וענייה ביותר. המראות כאן לא קלים וההתנהלות קשה יותר: כבישים פחות טובים, התנועה זזה לאט יותר (ולא שעד עכשיו היא זזה מהר). כאן צריך הרבה מאוד סבלנות וארוך רוח. זה שווה כי המראות נפלאים.
אורצ'ה, אשר נוסדה במאה ה-16 והייתה לבירתה של ממלכה ראג'פוטית שהגיעה לשיא פריחתה כמאה שנה לאחר מכן, במאה ה-17. רוב העיר ומקדשיה נבנו על אי בלב נהר הבטווה.  זו עיר קטנה, מלאת חן ועם אוירה טובה. אם יישאר לנו זמן וכח נעשה טיול רגלי בעיר. אם לא אז מחר מוקדם בבוקר.
לינה באורצ'ה במלון מקסים

יום 13 – אורצ'ה – קהג'ורהו Khajuraho
(180 ק"מ / כ- 5 שעות).

נבלה את הבוקר באורצ'ה. נבקר בארמון ג'האנגיר מהאל ממנו נצפה אל העיר. בארמון  ראג' מאהאל נראה את ציורי הקיר הנהדרים ובארמון פראבין מאהל נראה את אורוות הגמלים המלכותיות ואת החאמם. נראה את מקדש ראם ראג'ה בעל הכיפות הוורודות זהובות ועוד. בצהריים ניסע לקהג'ורהו.
לינה במלון שלנו בקהג'ורהו.

 יום 14 – קהג'ורהו – ורנסי  (Varanasi)

נתחיל את היום בסיור במקדשים בקהג'ורהו – מקדשים אשר נבנו על ידי מלכי שושלת הצ'דרה. מקדשי קהג'ורהו הינם ללא ספק היפים והמפוארים ביותר בהודו. העיטורים על המקדשים מתארים את החיים בהודו לפני 1,000 שנים על ההיבטים השונים, אלים ואלות,  נגנים ונגניות, בעלי חיים, חלקם אמיתיים וחלקם לא. האטרקציה הגדולה ביותר הינה הכמות האדירה של העיטורים המתארים אין סוף משגלים בתנוחות שונות ומשונות, אשר מתאפיינות ברמת ביצועים וגמישות מעוררים קנאה.
אחה"צ נטוס טיסה קצרה של פחות משעה לורנסי (15:15-16:10). ורנסי הינה עירו של שיווה, האל המחדש והמשמר ההינדי. עיר זו, אשר על גדות נהר הגנגס היורד מההימלאיה, הינה אחת הערים הקדושות ביותר בהודו. עולי רגל מגיעים לכאן מכל רחבי המדינה, כדי לטבול במי הנהר ולהיטהר מחטאיהם. על פי האמונה ההינדית,
אלה שזוכים למות בורנסי ולהישרף על גדות נהר הגנגס, פטורים ממעגל גלגול הנשמות וזוכים להארה המיוחלת. טקסי שריפת המתים, אשר על גדות הנהר, עוטפים את רחובותיה בריח של בשר חרוך. לינה במלון בעיר

יום 15 – ורנאסי

בבוקר מוקדם נשוט על הגאנגס. הנהר הקדוש מהווה אבן שואבת לפולחני מוות, טקסים שונים, קבורה ומה לא. מהנהר נצפה במדרגות האבן היורדות אל הנהר ועליהן מתנהלים חיי העיר.  ההודים חיים ומתים בנהר הזה. כאן נראה כיצד ליד שריפת הגופות ופיזור האפר לנהר, נשים כובסות ורוחצות, ילדים שוחים במים, שואבים מים לשתיה, מנקים אוזניים בחוט ברזל, מקיימים מדיטציות ויוגה, מפזרים מנחות פרחים על המים לשיווה, מעסים זה את זה בין גללי פרות, אשר צועדות באין מפריע על הגדה בין הגופות הרבות. פשוט מדהים !!  לאחר מכן נחזור למלון לארוחת בוקר. היות ומדובר בעיר שאליה שמים הודים רבים את פעמיהם במטרה למות בה, העיר עשירה במקדשים בני כל הזרמים, הינדים וג'יינים מכל הצבעים והמינים. אחרי ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיר הקדושה ביותר בהודו – נראה את המקדשים, את האוניברסיטה ההינדית, הגלריה לאמנות ועוד.
נבקר בסארנאט (Sarnath) – אחד המרכזים החשובים לעולי הרגל הבודהיסטים.  בודהה נושא בעיירה זו את דרשתו המפורסמת הידועה בשמה "דרך האמצע", הדרך להגיע לנירוואנה. בעקבות נאום זה, הקים אשוקה, השליט הבודהיסטי הגדול, מרכז מקדשים ווסטופות לנזירים בודהיסטים.
לילה נוסף בורנאסי באותו המלון.

יום 16 – ורנאסי – דלהי

נשלים את סיורנו בעיר ונצא בטיסה לדלהי.
אחה"צ, נגיע לשדה התעופה בדלהי ונטוס בחזרה לישראל

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

 

 

כלול/לא כלול

המחיר כולל:      

  • הדרכה של מדריך ישראלי מצוות חולות נודדים
  • מדריכים מקומיים באתרים השונים על פי הצורך
  • טיסה ת"א – דלהי – ת"א
  • טיסות פנים כמפורט ( 3 טיסות)
  • לינה במלונות 4 כוכבים.
  • כלכלה מלאה !! מארוחת צהריים ביום 1 עד ארוחת בוקר ביום 16.
  • מים מינרלים על האוטובוס לאורך כל הטיול.
  • אוטובוס תיירים ממוזג
  • סיורים עפ"י התכנית
  • רכיבה על פילים בפורט אמבר בג'ייפור
  • רכיבה על גמלים בג'יסלמאר ובפושקאר
  • שיט בסירה באודייפור ובוראנאסי על נהר הגנגאס
  • טיול ג'יפים בג'ודפור
  • כניסות לאתרים

המחיר אינו כולל:

  • הוצאת ויזה להודו (נעשה אונליין בצורה עצמאית).
  • טיפים לנותני שירות מקומיים
  • הוצאות אישיות, אקסטרות וכל פריט אחר שלא הוזכר כנכלל בעלות
  • משקאות מכל סוג
  • כביסה, טלפון, בידור, מופעים שאינם מפורטים בתכנית וכד'
  • ביטוח בריאות אישי וביטוח כבודה
  • כל מה שלא הוזכר במפורש ככלול
  • דמי צילום
  • תוספת לאדם יחיד בחדר.

 תוקף הדרכון: חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון של בסך השווה ל 30% מהתמורה בעת ההרשמה לטיול.
  • תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 250$ לאדם. במקרה של ביטול השתתפות לאחר ההרשמה, מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו דמי ההרשמה.
  • תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד 3 חודשים לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ואחרון ע"ס 20% מעלות הטיול – ישולם עד חודש לפני היציאה לטיול .
  • ניתן לשלם בהעברה בנקאית
  • כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה, ביום ביצוע ההעברה.

 תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (250$). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 91 יום לפני תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 90 עד 61 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה 30% ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול במהלך 60 הימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50%  מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 80% ממלוא מחיר הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד 60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

ביטוח נסיעות –  חברתנו ממליצה למטייליה לעשות ביטוח נסיעות במועד ההרשמה לטיול. במקרה של ביטול השתתפותכם/ביטול הטיול,  מסיבות המפורטות בפוליסה, תוכלו לדרוש מחברת הביטוח החזר כספים אשר
שולמו על ידכם ולא הוחזרו מגורמים בחו"ל/חברות תעופה/כל גורם אחר ששולמו לו כספים על חשבון הטיול.
טיסות – המחיר שאנו נותנים מבוסס על מחירים ידועים כעת. שינוי במחיר על ידי חברות התעופה יביא לשינוי במחיר הטיול, לטוב או לרע.
חיסונים: יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית או למרפאת מטיילים ולהתייעץ עימם לגבי חיסונים נדרשים.

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול להודו

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים