טיול למזרח תורכיה

הסיור המוצע להלן הינו הסיור המקיף לאזורים המרתקים והמעניינים במזרח תורכיה

טיול מקיף לאזורים המרתקים והמעניינים במזרח תורכיה. הסיור עובר באגני הפרת והחידקל, צפון מספוטמיה, בנופים מדהימים של מדבר והרי געש, במישורי חרן ואור כשדים המקראית, ארץ האבות והמקומות בהם "התרחשנו". נראה את הבאר בשדה: מקום בו נפגשו יעקב ורחל, את הר אררט ומקום מנוחתה של תיבת נוח ואף נעלה אל אתר התיבה. נבקר בבירת הארמנים העתיקה אני, אשר למרגלות אררט.  

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1 – טיסה מתל אביב לאיסטנבול וטיסת המשך לגזיאנטפ

נצא בבוקר בטיסה לאיסטנבול (08:25-10:45) ומשם בטיסה פנימית לגזיאנטפ (13:00-14:25).

ננחת אחה"צ ונצא למלון שלנו בעיר למנוחה קצרה. לאחר מכן נצא לארוחת ערב במסעדה בעיר.

לינה בגאזיאנטפ ב  Tuğcan Hotel/ ארוחת ערב במסעדה מקומית.

יום 2 – אתרי העיר גזיאנטפ

נקדיש את היום לסיור בעיר גזיאנטפ (Gaziantep) והכרת אתריה. נעלה לתצפית מהמצודה, ממגדלי המבצר הביזנטי נצפה אל עבר העיר העתיקה ושווקיה.  דרך השוק נצעד אל בית הכנסת הגדול, גאוותה של קהילת יהודי גזיאנטפ, אשר  לאחרונה שופץ ונפתח מחדש. נבקר במוזיאון הפסיפסים המדהים, אשר נפתח לפני מספר שנים, עת העבירו אליו את רצפות הווילות מהעיר ההלניסטית רומית זאוגמה, במסגרת חפירות ההצלה בעקבות הקמת סכר נהר הפרת הוא סכר אתא טורק.  (נבקר באתרים הללו או בחלקם ככל שנספיק).

לינה כמו אתמול / ארוחת ערב במסעדה בעיר.

יום 3 – גזיאנטפ – קחטה – הר נמרוד המערבי -אורפה

נצא בנסיעה אל עבר קחטה (Kahta) אשר על נהר הפרת. קחטה ממוקמת על שרידי שימשת, עיר משמר על מעברי הנהר, עליה נלחמו יחדיו הורדוס הגדול ומרקוס אנטוניוס. נקנה קצת מזון בעיר לטובת  פיקניק  צהריים של יום זה ונצא צפונה אל מעברי יובלי הפרת.  נראה את הגשר הרומי השמור להפליא, גשר אשר ניבנה על ידי הקיסר ספטימוס סוורוס, נצפה אל שדה הקרב בו הובס ליסיניוס  סקארוס על ידי הפרתים, אשר יצקו אל גולגלתו של המובס  זהב טהור. נבקר גם  בקארא קאש, אתר הקבורה המרשים של בני האצולה של ממלכת קומגנה.

בהמשך היום, מגמת פנינו אל אחד משיאי הטיול, אל הר נמרוד  Nemrut Dagi ואתר ממלכת הקומגנים מסוף התקופה ההלניסטית וראשית התקופה הרומית. ממלכת קומגנה הינה ממלכת קומחוי המוזכרת אצל יוסף בן מתתיהו. נעלה לפסגה כדי לחזות ממרומי ההר (2,100 מ' מעל גובה פני הים) בפסלי הענק של אנטיוכוס מלך קומגנה, הנמצאים למרגלות קברו. אחה"צ נדרים לעבר שאנלי אורפה, היא "אור כשדים" המקראית.

לינה באורפה במלון  El ruha  / ארוחת ערב במסעדה.

יום 4 – חרן – אורפה

השכם בבוקר נצא למישורי מספוטמיה לביקור בעיר המקראית "חרן" – הזמן עמד שם מלכת והאנשים מנהלים את שגרת יומם בפסטורליה זהה לזו שרחשה במקום לפני אלפי שנים. נבקר בחומות העיר, במצודה ובמסגד העתיק. נמשיך אל תל פדן, אחוזת לבן הארמי, ונראה את המקום המזוהה עם הבאר שלצידה פגש יעקב ברחל.  מכאן נשוב לאורפה –  עיר קדושה למוסלמים ומקום עליה לרגל. מערה מפורסמת בסמוך למסגד היא מערת הולדתו של אברהם אבינו.

נבקר בגנים, במסגדים, נעלה אל המצודה החולשת על העיר, אשר בימי אלכסנדר הגדול כונתה בשם עיר הולדתו אדסה. נסייר גם במסגד ובבריכות הקרפיונים הקדושים.

לינה כמו בלילה הקודם / ארוחת ערב אצל משפחה מקומית.

יום 5 – אורפה – דיארבקיר

לאחר ארוחת הבוקר במלון, נצא לביקור במוזיאון הארכיאולוגי החדש בעיר, שפרט לממצאים ממישורי חרן, מצויים בו האלמנטים המרשימים ביותר שהתגלו בגובקלי טפה הסמוכה. לאחר מכן נבקר בשוק של העיר, נראה את הרובעים השונים בשוק, ונסיים את הביקור בארוחת צהריים על אחד מגגות השוק.

לאחר מכן נצא אל לב ארם נהריים, לביקור באחד האתרים המעניינים ביותר, אשר הולך ונחשף בשנים האחרונות בשולי מישורי מסופוטמיה, גובקלי-טפה (Gobekli Tepe). נסייר באתר הפרהיסטורי הקדם קרמי ונתפעל ממתחם המונוליתים המרשים שבו הוצבו אבני ענק ועליהן גילופי בעלי חיים בתקופה כה קדומה. יש הרואים באתר זה ראשוניות במגוון עצום של גורמים, הן תרבותיים, הן אדריכליים והן אתניים.

נמשיך בנסיעה אל עבר דיארבקיר (Diyarbakir) אשר בלב האזור הכורדי של תורכיה, לא רחוק מגבול עיראק.

לינה  בדיארבקיר במלון Demir  / ארוחת ערב במסעדה.

יום 6 – דיארבקיר – מרדין

מוקדם מאוד בבוקר ועוד לפני שמתעוררים המקומיים, נטפס אל החומות האדירות של דיארבקיר העתיקה. חומות הבזלת האדירות של העיר היו מפעל בניה אדיר של הקיסר תיאודיסיוס הגדול בסוף המאה הרביעית. אורכן, גודלן ועוצמתן של החומות העמידו אותן שניות לחומה הסינית בספר השיאים של גינס. מהחומות נוכל לשלוט במבטינו על האנשים המתעוררים על גגות הבתים. כמו כן נערוך תצפית טובה אל עבר נהר החידקל.

נבקר במסגד העתיק שבעיר, שבקירותיו משמשים אלמנטים בבנייה משנית מכל תקופותיה של העיר שחלשה על אחד מסעיפי דרך המשי. נלמד להכיר את התרבות הכורדית שהעיר משמשת לה מרכז הגדול ביותר בכורדיסטאן. נמשיך בנסיעה אל עבר מרדין (Mardin).

לינה במרדין במלון Izala  / ארוחת ערב במסעדה בעיר.

יום 7 – מרדין – טאט ואן

לאחר ארוחת הבוקר ותצפית על מספוטמיה, נסייר בעיירה הציורית "מרדין", הצופה אל מישורי הסהר הפורה. העיירה בנויה מבתי אבן בצבע דבש והסיתות בהם משובח. מכאן נרד אל ארץ מנזרי מספוטמיה. כאן, במנזרים המונופוזיטים, עדיין משמשים נזירים סוריאנים, בני המסדר היעקביסטי, אשר מתפללים, כותבים ואף דוברים ארמית – האחרונים בעולם שמדברים בשפה הקדומה. נמשיך לכיוון אגם ואן (Van) וממנו נטפס אל הר נמרוד המזרחי – לוע הר געש מרשים ובו אגמים בצבעים שונים ומשתנים. מההר תצפיות עוצרות נשימה אל האגם, ההרים הסובבים את האגם ועוד.

לקראת סופו של היום נבקר באחלט (Ahlat) שם נמצא בית קברות מרשים של סלג'וקים, שדה ענק ודומם, אשר בו על פי המסורת נקברו הרוגי קרב מנזיקרט המפורסם.

נלון בטאט ואן (Tatvan) במלון Crater / ארוחת ערב במלון.

יום 8 – אקטמאר – ואן

נצא מטאט ואן לשיט באגם ואן אל האי אקטמאר (Aktamar) ואל כנסיית הצלב הקדוש הארמנית המיוחדת שלחופו. כנסיית אקטמר אשר על האי נחשבת לשיא האומנות הארמנית העתיקה של  של כל הזמנים. על קירות הכנסייה מגולפים בטוב טעם וברוב הומור סצנות מקראיות וסצנות מהמיתולוגיה הארמנית.

בהמשך היום נסיעה לאורך אגם ואן עד העיר ואן, נכיר את התרבות האוררטית המיוחדת של האזור, תרבות ברזלית בעלת הישגים מופלאים בטכנולוגיות חקלאיות, התכת מתכות וצורפות איכותית שהייתה ל"דבר החם" בזמנה. נסייר במצודה הכורדית בהושפ אשר על גבול אירן, מצודה אותה הקים שליט מקומי בימי היחלשותה של האימפריה העותומאנית,  המצודה נמצאת בנוף קדומים של הררי מזרח טורקיה ומערב אירן כשחומת לבני הבוץ שלה משווים לה דמות דינוזאור ענק. נמשיך אל מצודת העיר ואן האוררטית הלא היא  טושפה Tuschpa.

לינה בואן במלון Elite world Van  / ארוחת ערב במסעדה המנוהלת ע"י נשים מקומיות.

יום 9 – ואן

נקום בבוקר ונצא אל ההרים אשר מזרחית לאגם ואן לביקור במצודה האוררטית המרשימה ביותר שהתגלתה עד כה – מצודת איאניס אשר נבנתה על ידי המלך האוררטי האחרון רוסה השני הנה קומפלקס מדהים המשלב ארמון מבוצר ומפואר ובו מקדש אוררטי שהיטיב להשתמר. מהמצודה תצפית נהדר אל אגם ואן וסביבתו.

נחזור אל שולי העיר ואן ונבקר בשער מהר (Meher Kapisi) אשר עליו מתוארים בכתב היתדות כל רשימת אלילי ממלכת אררט לפי סדר חשיבותם. לאחר ארוחת צהריים בעיר, נסיים את היום במוזיאון המעולה אשר בו מרוכזים ומוצגים ממצאים נהדרים מהאזור המזרחי של טורקיה ובמיוחד מאזור אגם ואן.

לינה כמו בלילה הקודם. ארוחת ערב במסעדה בעיר.

יום 10 – אזור הר אררט

נשלים את הביקור בואן ונצא צפונה. נעבור במישור צ'אלדירן, מקום בו הוכרע השא האיראני יסמעאיל על ידי הסולטאן הטורקי סלים הראשון, קרב שפתח בפני העותומאנים את שערי המזרח התיכון. בדרך נצפה בהר אררט המרשים ונעבור בנופי בזלת ציוריים ומפלי מים, נסייר במצודת איסאק פשה Ishak Pasa  – מצודה מרשימה של שליט מקומי מן המאה ה-17 שנהנה משליטה על דרך המשי בימי חולשתה של האימפריה העותומאנית.

בהמשך, נצא ברכבים מיוחדים אל מצלעות הרי אררט כדי לבקר באתר המדהים  שבו "נחה" תיבת נוח.

בערב נגיע ללינה בקארס (Kars). ארוחת ערב ולינה במלון Işılpark

יום 11 – אני – והביתה

הבוקר נערוך סיור מיוחד במינו בעיר הנטושה אני, בירתם של הארמנים מן המאה ה 10 – נתוודע לארכיטקטורה הכנסייתית המיוחדת של הארמנים בקרבת הגבול עם ארמניה – מבנים רבים שמורים להפליא העומדים על תילם במשך מאות שנים.

לאחר הסיור, נצא אל שדה התעופה בקארס ונמריא לאיסטנבול (15:25-17:45) ומשם הביתה (20:55-23:00).

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

כלול/לא כלול

המחיר כולל: 

  • מדריך ישראלי – חן כץ כולל הוצאות מדריך
  • טיסות בינלאומיות בקו ת"א – איסטנבול – ת"א (טורקיש איירליינס)
  • 2 טיסות פנים בתורכיה (איסטנבול-גזיאנטפ, קארס-איסטנבול)
  • לינה בבתי מלון ברמת 4-5 כוכבים כמפורט.
  • ארוחות בוקר וארוחות ערב (מארוחת ערב ביום 1 עד ארוחת בוקר ביום 11)
  • אוטובוס נוח וממוזג
  • כניסות לאתרים כמפורט בתוכנית
  • נסיעות ב"דולמושים" בהתאם לתוכנית
  • מדריך מקומי דובר אנגלית
  • טיפים לנותני שירות מקומיים
  • שיט באי אקטאמר
  • מים לשתיה באוטובוס

המחיר אינו כולל:

  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • ארוחות צהריים וארוחות שאינן כלולות במפורש.
  • משקאות מכל סוג
  • כביסה, טלפון, בידור, מופעים שאינם מפורטים בתכנית וכד'
  • ביטוח מטען ובריאות. מומלץ לעשות ביטוח שיכלול גם כיסוי עלויות בידוד ו/או חו"ח אישפוז בעטייה של המגפה.
  • הוצאות שיחולו בגין מגפת הקורונה ובכלל זה בדיקות, אגרות וכל דרישה שתהיה בישראל ו/או במדינת היעד הנוגעת למגפה.
  • כל מה שלא הוזכר במפורש ככלול

תוקף הדרכון: חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

תשלום ראשון של 30% מעלות הטיול, עם אישור ההצעה. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך €250 לאדם.

תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד חודש לפני היציאה לטיול.

תשלום שלישי ע"ס 20% מעלות הטיול – ישולם עד שבוע לפני הנסיעה.

ניתן לשלם  בהעברה בנקאית. כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה ביום ביצוע ההעברה.

 תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (250 יורו). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 30 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה 20%  ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 60% ממלוא מחיר הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד 60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.
  • במקרה של ביטול בעילות קורונה, יעשה כל מאמץ על ידנו לסייע בהפחתת דמי הביטול. יש להצטייד בביטוח נסיעות מתאים גם עם סעיפי ביטול בגין קורונה ככל שניתן.

 הערות:

מחיר הטיול – נקבע לפי מספר המשתתפים בפועל, לפי טפסי ההרשמה שיגיעו למשרדנו.

ביטוח נסיעות –  חברתנו ממליצה למטייליה לעשות ביטוח נסיעות במועד ההרשמה לטיול. במקרה של ביטול השתתפותכם/ביטול הטיול,  מסיבות המפורטות בפוליסה, תוכלו לדרוש מחברת הביטוח החזר כספים אשר שולמו על ידכם ולא הוחזרו מגורמים בחו"ל/חברות תעופה/כל גורם אחר ששולמו לו כספים על חשבון הטיול.

טיסות – המחיר שאנו נותנים מבוסס על מחירים ידועים כעת. שינוי במחיר על ידי חברות התעופה יביא לשינוי במחיר הטיול, לטוב או לרע.

תנאים כלליים

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול למזרח תורכיה

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים