טיול ספארי באוגנדה

טיול לאפריקה אמיתית ולא תיירותית. אנו מציעים את הטיול בשתי רמות לינה: M ביניים / L גבוהה, לבחירתכם.

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1 טיסה לאוגנדה – נסיעה לקמפלה

 נצא בטיסה לאתיופיה, ונמשיך בטיסה לאנטבה. כבר ביציאה מהטרמינל תחכה לנו ההתרגשות הראשונה כשנראה את הטרמינל הישן שכל ישראלי מכיר, בו התבצעה הפעולה ההירואית לשחרור בני הערובה. המקום פשוט נראה אותו דבר וזה מדהים. ניסע ל Kampala – בירת אוגנדה, שוכנת בסמוך לאגם ויקטוריה. העיר הידידותית היא מקום משכנם של משרדי ממשלה ואוניברסיטה מקררה, אחת המצטיינות באפריקה, ובה קיים הטוויסט האפריקאי: שפע חנויות ושווקים שבהם מוצגים חפצי אומניות מקומיות, תמהיל של בני שבטים שונים ושפות שונות, מטבח אוגנדי שכדאי להכיר ושאר סממני תרבות ייחודים למקום. נתוודע לאתריה החשובים של העיר ולשווקים. לינה ב Cassia Lodge M Serena L או דומה, ללא ארוחות.

יום 2 מקמפלה ל Murchison Falls National Park

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע אל עבר שמורת מפלי מורצ'יסון – השמורה הגדולה ביותר באוגנדה, משתרעת על שטח של כ- 3,834 ק"מ. בדרכנו נעבור ב Luwero Triangle הידוע  במלחמת הגרילה של אוגנדה בשנות ה 80. נמשיך דרך Nakasongola ונעצור ב Ziwa rhino sanctuary על מנת לעקוב אחרי הקרנפים הלבנים של הדרום (דרך אגב, הקרנף לא לבן, זה פשוט שיבוש אפריקאי של המילה wide שכך כינו האירופאים שבאו לאפריקה את הקרנף עם הפה הפחוס) זהו פרויקט ייחודי המשמר את הקרנפים באוגנדה. נצא עם מדריך מקומי לטיול רגלי בו נתקרב אל הקרנפים שמסתובבים חופשי בשטח. חוויה נחמדה לגמרי. כאן גם נאכל את ארוחת הצהריים. נמשיך בנסיעה דרך העיירה  Masindi ולאחריה נכנס לשמורת מוריצ'סון Murchison River Lodge M / Paraa Lodge L או דומה, לארוחת ערב ולינה. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 3 ספארי ב Murchison Falls National Park

השכמה מוקדמת מאוד – אור ראשון – ארוחת בוקר זריזה  ויוצאים לספארי בשמורה, במהלכו נצפה בסוואנה הנרחבת ובחיות השוכנות בה. הפארק הלאומי מפלי מורצ'יסון, הידוע גם בשם פארק קאבלגה (Kabalega),נמצא בצפון מערב אוגנדה, לחופו של אגם אלברט. הנהר זורם דרך הפארק, מה שמזמן לכם תצפית על שפע תנינים, היפופוטמים ושאר חיות נהר.  בפארק עצמו אוכלוסיית שימפנזים גדולה,  ג'ירפות, קופים, אריות ונמרים, תאואים, פילים ועוד.  נשוב אל הלודג' לארוחת הצהריים,  ולאחריה  נצא לחלק השני והלא פחות מרתק של היום:  תחילה נפליג במעלה הנהר תוך צפיה בנוף מדהים ובהמון חיות מים :  היפופוטמים, קרוקודילים, פילים, נחשים, דגי נילוס וכמה סוגי ציפורים. נא הכינו את המצלמות והמשקפות !!!  יעדנו הם מפלי מוריצ'סון המרשימים, על שמם קרוי הפארק. קצת לפני שהמים מתחילים לגעוש מעוצמת המפלים, הסירה תנחית אותנו על גדת הנהר וממנה נצא לטיפוס אל ראש המפלים. מהמפלים, נצא בנסיעה בחזרה אל עבר הלודג' שלנו, לארוחת ערב וללינה. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 4 – נסיעה אל  Kibale National Park

הבוקר נפרד משמורת מפלי מורצ'יסון ונצא בנסיעה דרומה לאורך אגם אלברט, לצד נופים נהדרים של העמק. הנסיעה היום נותנת לנו אפשרות להכיר את אפריקה האמיתית, של פעם. נחלוף על פני כפרים "אמיתיים"  עם בקתות קש ועצי קוקוס ופפייה, הכל כמו תמונת נוף אחת גדולה.  חלק מהיום בדרכי עפר נידחות. אם נספיק נכנס לאחד מכפרי הדייגים שעל גדות אגם אלברט. נעצור לארוחת צהריים בעיר Hoima. נמשיך בנסיעה ונחלוף על העיירות Mabale / Kyenjojo  Kagadi זוהי הזדמנות להציץ בחיי היומיום של הקהילות המקומיות. בהמשך הנסיעה, נחלוף על העיירה Fort Portal ועל מטעי התה בדרך ל – Kibale. בהתאם לשעת ההגעה לשמורה, נצא לסיור לילי בג'ונגל לצפייה בבעלי חיים שיוצאים לאכול ביער. לינה ב Chimps Nest M / Primate Lodge L או דומה. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 5 – Kibale National Park

הבוקר נצא לטרק בשמורת השימפנזים ב Kibale forest National Park בה קיים הריכוז הגבוה ביותר של יונקים באפריקה – זהו יער גשם  שוקק חיים, המשמש  ביתם של מינים רבים של צמחים, חרקים (ביניהם פרפרים מדהימים), עופות ויונקים וגם של השימפנזים. השימפנזים נחשבים לבעלי החיים הנבונים ביותר אחרי האדם, וצפייה בשימפנזים, כשהם מבלים בביתם הטבעי,  היא חוויה מרתקת. מספר קבוצות של שימפנזים החיות בשמורה,  עברו תהליך הסתגלות לנוכחות אדם, ולכן אפשר להתקרב אליהם, עד למרחק של מטרים ספורים ולהתבונן בהם מקרוב, כשהם אוכלים, נחים, מסרקים זה את זה, משחקים או מתקוטטים. בצהריים נשוב ללודג' לארוחת צהריים. אחה"צ, נבקר ב Bigodi – שמורת הביצות ביגודי, יוזמה מקומית, הוקמה במטרה להגן על ביצת מאגומבה ומספקת מחסה ל-137 מיני ציפורים, פרפרים ולכמה מיני פרימאטים. הסיורים המודרכים ברגל ברחבי השמורה פותחו במטרה לסייע לפרוייקט של פיתוח קהילתי באזור קיבאלה, מיזם שבהחלט ראוי לתמוך בו. לינה כמו בלילה הקודם. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 6 – אל Ishasha – דרומית ל  Queen Elizabeth National Park

הבוקר ניפרד משמורת קיבלה ונצא אל עבר Ishasha הממוקמת בחלקה הדרומי של שמורת המלכה אליזבת והידועה בעיקר בשל האריות מטפסי העצים שבה. בהגיענו אל הקמפינג בערב, נצא לנסיעת ספארי כדי לצפות בחיות המקומיות. לינה ב Wilderness Camp L ברמה אחת בלבד. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 7 – Ishasha ואל Bwindi Impenetrable forest national park

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, נצא לנסיעת ספארי בחלקו הדרומי של הפארק, ונצפה בבופאלו, פילים והיפופוטמים בנהר ה- Ntungwe. נעצור לארוחת צהריים במלון Savannah. לאחר מכן נצא בדרכנו אל שיאו של הטיול !!!  אל עבר Bwindi forest national park – המכונה גם היער הבלתי חדיר. זהו  אחד הפארקים הלאומיים החדשים ביותר באוגנדה. הפארק, המשתרע על שטח של 331 קמ"ר, תוחם את אחד מבתי הגידול האחרונים של גורילות ההרים, וכמעט מחצית מאוכלוסיית הגורילות שנותרה בעולם – כ-330 פרטים – חיה בתחומו. לינה בהתאם לרשיונות שנקבל לביקור בפארק. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 8 Bwindi Impenetrable forest national park

היום הוא ללא ספק היום המסעיר והמרגש ביותר בטיול. לפני הגעתנו לפארק כבר יהיה על שם של כל אחד מאיתנו, רישיון מיוחד לביקור של אחת ממשפחות הגורליות שפזורות בפארק. נתחיל את היום בתדריך רציני ביותר מהצוות המקומי ולאחר מכן נצא עם מלווים מקומיים לנקודת היציאה ממנה נצא לחפש את משפחת הגורילות אשר נעה בשטח וההתחקות אחריה מתבצעת בעזרת "גששים" מקומיים שמתחילים כל בוקר את המעקב, לפי נקודת המפגש האחרונה עם המשפחה. כיוון שהפארק ענק והטופוגרפיה שלו קשה ביותר, וכיוון שהגורילות נעות בו בחופשיות, אין מצב לדעת מראש כמה זמן ולאיזה מרחק נצטרך ללכת על מנת לצפות בגורילות.  מומלץ ביותר !!! להגיע עם מקלות הליכה או לרכוש אותם מהמקומיים, כי היום יכול להיות קשה ביותר והמקלות עוזרים ובגדול. כיוון שאנחנו בסבך טרופי אמיתי ולא הולכים על שבילים, יש להתכונן לפילוס דרך בסבך, לשיפועים חלקלקים, לגשם מדי פעם ועוד "צרות". אבל המפגש עם הגורילות שווה הכל. ברגע שנראה את הגורילות מקרוב, אוכלות, נחות ומשחקות. זמן השהייה עם הגורליות מוגבל לשעה אחת בלבד (מתוך מטרת שימור). המדריך המקומי ינחה אתכם כיצד להתנהג בסביבת היצורים המדהימים הללו. קחו בחשבון שעתיים עד יום מלא של הליכה !!! לינה כמו בלילה הקודם. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 9 Bwindi  ל Kampala

הבוקר נצא בנסיעה ארוכה (אך יפהפיה) בחזרה לקמפלה. בדרכנו נחלוף על הכפר Mpigi הידוע ביוצרי התופים המלכותיים שבו ובאתר המציין את חציית  קו המשווה.  נאכל צהריים בדרך, ובסוף היום נגיע לקמפלה ללינה ב
Cassia Lodge M  / Serena  L או דומה. כל הארוחות כלולות ביום זה.

יום 10  Jinja ובחזרה לאוגנדה

הבוקר, נצא לביקור בג'ינג'ה הנמצאת במרחק של כשעה נסיעה מזרחה לקמפלה.  גאוותה היא במיקומה במוצא נהר הנילוס הלבן. נשוט אל המקום שבו מתחיל הנילוס. ממש נוגעים במקום בו המים עוזבים את ימת ויקטוריה הענקית ומתחילים במהלך זרימה שיגמר לאחר כמעט 7,000 ק"מ !!! כאן לא רחוק מאיתנו בים התיכון. נחמד המקום: בעלי חיים, הרבה ירוק בעיניים, חנות מזכרות שממוקמת ממש על יד השלט של "תחילת הנילוס". נאכל צהריים וניסע חזרה לשדה באנטבה לטיסה חזרה לאתיופיה, ומשם בטיסת המשך הביתה.

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

כלול/לא כלול

המחיר כולל:                                                                                                      

  • טיסה בינלאומית תל אביב – אדיס אבבה – אנטבה – אדיס אבבה – תל אביב.
  • לינה במקומות המצויינים, בשתי רמות לבחירה, או דומים להם.     
  • Permit  לגורילות
  • Permit  לשימפנזים
  • כלכלה מלאה –מארוחת בוקר ביום 2 עד א. צהריים ביום אחרון.
  • תחבורה: הסעות ברכבי לנד קרוזר 4X4
  • סיורים עפ"י התכנית.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית.
  • הדרכה: מדריך מקומי דובר אנגלית.
  • הוצאות צוות הדרכה.
  • דמי רישום, מסי נמל והיטל בטחון
  • בקבוק מים מינרלים לאדם ליום.
  • שיט בסירה
  • העברות מ/ל שדה התעופה

המחיר אינו כולל:

  • טיפים לנותני שירות מקומיים.
  • הוצאות בעלות אופי אישי
  • משקאות ואלכוהול.
  • אתרים שאינם כלולים בתוכנית.
  • כביסה, טלפון, בידור, מופעים שאינם מפורטים בתכנית וכד'.
  • ביטוח מטען ובריאות.
  • תוספת לאדם יחיד בחדר.
  • ויזה –תתקבל בנחיתה (עלות של כ- 50$)
  • חיסונים ותרופות על פי דרישת משרד הבריאות.
  • תוספת לאדם יחיד בחדר.

 תוקף הדרכון:  חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון עם ההרשמה ע"ס 30% מעלות הטיול. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 250$ לאדם.
  • תשלום שני ע"ס 50% מעלות הטיול – ישולם עד חודשיים לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ע"ס 20% מעלות הטיול – ישולם עד שבועיים לפני הנסיעה.
  • ניתן לשלם  בהעברה בנקאית
  • כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה ביום ביצוע ההעברה.

תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (250$). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 45 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה  20%  ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול במהלך 44 הימים לפני מועד יציאת הטיול  ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 30%   מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50% ממלוא מחיר הטיול  ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד  60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול לאוגנדה

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים