מסע קמפינג בנמיביה בנהיגה עצמית

טיול לנמיביה בהתאמה אישית – טיול בלתי נשכח אל המדבר המרתק בעולם!

דיונות עצומות, עולם חי וצומח יוצא דופן, נופים עוצרי נשימה, בעלי החיים הגדולים של אפריקה וחופי ים נידחים, השבטים הציוריים וטבע שלא נרדם. טיול לנמיביה המשלב לינות באתרי קמפינג בלב הסוואנה המדברית של נמיביה ובלודג'ים המשתלבים להפליא בנוף. תצפיות הן על חיות המדבר הקיצוני והן על חיות לחופי הים הסוער.

פרטי הטיול:

מסלול

יום 1 – תל אביב – יוהנסבורג – ווינדהוק

נמריא בטיסת לילה מנתב"ג ליוהנסבורג והמשך בטיסה נוספת לווינדהוק בירת נמיביה. רכב ימתין לנו בשדה ויעביר אותנו למלון Thule בווינדהוק לברביקיו אפריקאי ראשון וללינה, המלון ממוקם היטב בקרבה למרכז העיר (כולל א. ערב ובוקר).

יום 2 – עמוק לתוך מדבר הדיונות העתיק בעולם

לאחר ארוחת הבוקר נאסוף את הרכבים מחברת ההשכרה. כל רכב יצויד בכל ציוד הקמפינג הדרוש לטיול (נא ראו מפרט ציוד).  נעלה על הרכבים וניסע לזווד אותם במזון בסופרמרקט הגדול בעיר. נצטייד בכל הדרוש לנסיעות הארוכות ולארוחות במהלך הטיול  ו-נתחיל בטיול…. ניסע דרך רמות הסוואנה. נהנה מהמדבר הנמיבי תוך התבוננות בלתי פוסקת אל עולם החי, ככל שיתגלה לפנינו באזור הטיול, כולל עדרי ראמים, צבאים ציפורים ועוד. נצפה מרמות קלהארי אל מדבר נמיב, נראה את קיני הענק של האורג החברתי ועוד. אחר הצהריים הצהריים נגיע ל-Bagatelle Kalahari Game Reserve הממוקם ליד הרי Naukluft המלכותיים, ללינה בקמפינג עם מקלחות ושירותים, חימום מים ותאורה סולארית.

יום 3 – אל הדיונות הגדולות

ניסע דרך מעבר Zaris אל תוך מדבר נמיב, מהמעבר נשקיף מערבה, אל רצועת מדבר החולות היפה בעולם. נמשיך  אל עבר Sesriam, שער הכניסה אל שמורת Namib Naukluft , עדרי הזברות ועופות המדבר כשביניהן החוברות והקטות יקבלו את פנינו. לינה ב Sossus Oasis Camp בקמפינג עם מקלחת ושירותים, מים חמים וחיבור לחשמל.

יום 4 – בדיונות של מדבר נמיב

לאחר השכמה מוקדמת נכנס אל שמורת  Namib Naukluft – שמורת הדיונות הגדולה בעולם. אחד משיאי הטיול לנמיביה. נחווה טיפוס על דיונות ענקיות ומראות מרשימים ייחודיים של חיתוכי חולות בצורות שונות על ידי הרוחות המשתנות, נופי בראשית, צמחיה וחיים במלחות ואגמים יבשים.  ארוחת צהרים בשטח בצל עצי שיטה "לחופי" אחד האגמים העתיקים. אחה"צ נערוך סיור רגלי קצר ויפה בקניון ססריאם – Sesriem, אשר קירותיו תלכיד וצילו משמש בית ומרגוע לחיות המדבר. לינה באתר הקמפינג (כמו ביום 3).

יום 5 – אל עבר חוף האטלנטי – הוולווצ'יה

ניסע צפונה דרך ערוץ נחל,Kuiseb  החוסם את התפשטות הדיונות צפונית לו. נמשיך דרך מישורי הנאוקלופט העצומים, עם היענים הגומעות מרחקים, ראמים הנחים בצל עצי השיטה וזברות המישורים הנחרדות מרבצן. כאן גם נפגוש לראשונה את צמחי הוולווצ'יה האנדמיים, המגיעים לגילאים של 1,500 שנה!!, נעבור באגנו העליון של ערוץ נהר הסוואקופ היבש שנופו מזכיר את פני הירח. מכאן נמשיך בנסיעה לאורך חוף האטלנטי לעבר עיירת הנופש Swakopmund למלון Alte Brücke Resort ללינה בחדרים על בסיס BB. ארוחת ערב ניתן ומומלץ לאכול במסעדות בעיירה.

יום 6 – ברכבי 4X4 אל סנדוויץ' הרבור

לאחר ארוחת בוקר במלון נצא עם הרכבים שלנו ל- Walfish Bay כאן נפגוש בנהגים מקומיים עם רכבי 4X4 ויחד עמם נצא לנסיעה בחולות ובדיונות אל עבר Sandwich Harbor – ללא ספק אחד הימים היפים של הטיול לנמיביה – נראה את הלגונות המוקפות בים של דיונות ואת מגוון הציפורים הדרות באזור, הפלמינגו, השקנאי החום ועוד. זהו מקום קסום, בו נפגש המדבר עם הים, מפגש מעצמות בין מדבר נמיב לאוקיאנוס האטלנטי והזרמים הבנגלים הקרים, חופים נידחים ומפגש של החי המדברי וחיות הים. נעצור לפיקניק צהרים בדיונות. הסיור יסתיים בשעות אחה"צ, אז נשוב ללינה במלון שלנו בעיירה, כמו ביום 5. לינה ע"ב BB

יום 7 – שמורת כלבי הים  ונסיעה אל תוך היבשת – Damaraland

נתחיל את היום בנסיעה צפונה לאורך החוף ושדות החזזיות העצומים לביקור בשמורת כלבי הים Cape Cross, מקום נחיתתו על החוף של הנווט דיאגו קאו ומקום מושבם של עשרות אלפי כלבי הים התופסים גלים, מזדווגים, מיניקים, מתים ונולדים ממש מול עיני המבקר. בביקור נתקרב עד מרחק נגיעה מהחיות ונראה ברקע את גלי הים המרשימים של הזרם הבנגלי. בהמשך נעזוב את קו החוף וניסע אל תוך היבשת, חבל ארץ שונה, אשר הדרך אליו עוברת בסוואנות ומדבריות. מזג האוויר מתחמם ככל שמתרחקים מהאוקיינוס. ארוחת צהרים נתקין לעצמנו  בשטח, למרגלות ההר הגבוה ביותר בנמיביה, הר המכונה "ההר השרוף". אחה"צ נגיע אל ארצו של שבט הדמרה לאזור הידוע בשם Twyfelfontein. נחנה כאן לארות ערב ולילה בקמפינג היפה של Mowani

יום 8 – Damaraland

הבוקר יוקדש לביקור בכמה אתרי עניין ב- Twyfelfontein בארץ ה Damara. נופה של ארץ הדמרה קסום ביותר, מישורי סוואנה ובהם עצים ענקיים ומלב המישורים מתרוממים עמודי סלע מרשימים. נבקר באתר ציורי קיר מדהים של הבושמנים, הכוללים תמונות מאורחות חייהם כציידים מדופלמים ובאתר קניון מנסרות אבן – צינורות האורגן ו"ההר השרוף" שלידו. נראה את עדרי הבבונים, שפני הסלע ועצי המורינגה האובלית המוזרים.  סביב הצהריים נעזוב את הדמרה ונעלה צפונה. אחה"צ נגיע ל- Khowarib Lodge. נטייל רגלית באזור הלודג' ונתפנק בארוחת ערב ולינה בבקתות.

יום 9 – שטח פראי לגמרי באזור Kunene

אם עד היום היינו איכשהו בציוויליזציה, אם ככה אפשר לקרוא לשבילים האינסופיים שנסענו עליהם, היום אנחנו נכנסים עמוק לשטח, ליומיים לאזור פראי ומנותק. נעזוב את הדרך הראשית באזור Sesfontein ונרד צפון מערבה לכיוון חופי האטלנטי ו – Skeleton Coast Park – שמו של הפארק בא לו משלדי האניות הטרופות שהסערות סחפו אל החוף הקשוח של מערב נמיביה. נלון במחנה עצמאי בשטח.

יום 10 – אל  מפלי Epupa

היעד שלנו היום הוא מפלי אפופה אשר בצפון נמיביה, ממש על הגבול עם אנגולה. אנחנו נכנסים לתוך Kaokoland. נעבור בדרך ב בירת המחוז Opuwo שם נצטייד להמשך. נסיעה זו צפונה מביאה אותנו לאזור הנידח והמנותק ביותר בנמיביה. כאן ניתן לפגוש בפילים המדבריים וכאן מסתובבים בני שבט ההימבה המקסימים שעד אמצע המאה הקודמת לא ממש ידעו על קיומם. מכאן נמשיך  צפונה אל EpupaWaterfalls. מפלים אלה, ללא ספק היפים ביותר בנמיביה, משתרעים על שטח נרחב בערוץ נהר הקאנונה, אשר נמצא ממש על גבול אנגולה. איזור מקסים עם הרבה מים זורמים  ושלל צמחיה ובעלי חיים המצויים במקום ואינם אופייניים לנמיביה המדברית. את היום נבלה בסביבת המפלים. לינה בקמפינג Omarunga עם מקלחות משותפות ושירותים, ללא חיבור לחשמל.

יום 11 – שבט ההימבה

נבקר את שבט ה- Himba. נחבור למדריך מקומי הדובר את שפת השבט המקסים והמעניין, אשר רק לפני תקופה לא רבה נחשף לעיני התרבות האנושית. גילויים של בני השבט הזה היה לאחר שהמיסיון כבר נפרש על פני אפריקה ואת ההימבה לא ממש ניצרו. אורח חייהם הוא של נוודים למחצה ומנהגיהם קרובים לתרבויות ניאוליתיות יותר מלכל תרבות אחרת. ללא ספק מהשבטים הציוריים ביותר בעולם. נלמד על דרך החיים והמנהגים המיוחדים. לינה בקמפינג, כמו ביום הקודם.

יום 12 – בדרך לאתושה

בבוקר, ניסע בחזרה חזרה ל  Opuwo ונמשיך בנסיעה דרומה לאורך הגבול המערבי של השמורה הידועה ביותר בנמיביה, שמורת אתושה. נכנס לשמורה דרך השער המערבי ונגיע אחה"צ ללודג' מקסים והיחידי בחלק זה של השמורה. נתפנק בארוחת ערב ולינה בבקתות, באחד המקומות היפים שראיתם בחייכם Dolomite Camp

יום 13 – שמורת אתושה מערב

השמורה נחשבת לגאוותה של נמיביה ומאכלסת מספר לא מבוטל של בעלי חיים וביניהם פילים, ג'יראפות, זברות, גנו, אריות, קרנפים, מינים רבים של אנטילופות ועוד. מראה החיות בנופי המלחה הגדולה המהווה את מרכז השמורה הינו מרשים ביותר. שטח השמורה עולה על שיטחה של מדינת ישראל. בשמורה  בורות מים רבים, המושכים אליהם את הג'ירפות, הפילים, הזברות, סוגי הצבאים השונים ושאר בעלי החיים, להרוות את צמאונם. לינה בקמפינג Okaukuejo Rest camp אשר במרכז השמורה.

יום 14 – שמורת אתושה מזרח

נצא במגמה מזרחה כאשר אנו מקדישים את היום לחלק המזרחי של אתושה – שונה מהחלק המערבי שראינו עד עתה בטיול לנמיביה, אך לא פחות מרתק. לינה ב Namutoni Rest Camp 

יום 15 – Erindi

היום ניסע ל Tsuemb שם נוכל לבקר במוזיאון המעניין. נמשיך דרךOutjo  ו Otjiwarongo לשמורת Erindi  זוהי שמורה פרטית בה ניתן לראות בע"ח מיוחדים וכמה זנים נדירים העומדים בפני הכחדה, כגון הקרנף הלבן והשחור. לינה ב Camp Elephant

יום 16 – בדרך לווינדהוק עוברים ב  Okahandja

היום נפנה דרומה לאוקהנדה ונבקר בשוק אפריקאי. הכפר הינו מרכז בני שבט ההררו שלחמו בעוז נגד הקולוניאליזם הגרמני בראשית המאה הקודמת ולא פחות משמונים אלף מהם מצאו את מותם בקרבות. בימי הקיץ הכפר סואן במיוחד ובנוסף לשווקים הססגוניים הם מציינים את זכרם של גיבוריהם הנופלים. הנשים שלבושות בנוסח המיסיונריות מימי העידן הוויקטוריאני והגברים בלבוש מדי צבא עם השווקים ברקע הינם חוויה אתנוגראפית נפלאה. נמשיך לבירה הנמיבית ווינדהוק. לינה במלון בקרבת העיר כולל א. בוקר  River crossing lodge

יום 17 – טיסות ליוהנסבורג ולתל אביב

לאחר ארוחת בוקר במלון, נצא לשדה התעופה, נחזיר את הרכבים ונעלה לטיסה ליוהנסבורג ומשם נמשיך בטיסה לתל אביב. כאן מסתיים הטיול לנמיביה.

מידע כללי לגבי הטיול:

  • הטיול מתבצע בנהיגה עצמית ברכבי 4×4. מרבית הנהיגה על שבילים סבירים אך יהיו קטעים קשים. יש להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי תקף. שימו לב לתנאי ההשכרה של הרכבים.
  • רוב הארוחות – בהכנה עצמית בדרך או באתר הקמפינג בו נישן. את המצרכים נרכוש בתחילת הטיול ולאורכו.
  • מזג האוויר קריר עד קר בחצי הראשון של הטיול, נעים עד חם בחצי השני.
  • הלינות באתרי קמפינג מסודרים ובלודג'ים על בסיס זוג בחדר/אוהל.
  • כל משתתף חייב בויזה לנמיביה, משרדנו מטפל בהוצאת הויזה למעוניינים. יש להמציא הדרכון לצורך הטיפול בויזה עד 30 יום לפני היציאה לטיול. הדרכון צריך להיות בתוקף לפחות לעוד חצי שנה ממועד היציאה מהארץ.
  • מומלץ לכל משתתף לדאוג לביטוח בריאות הטוב ביותר שניתן לרכוש. ניתן לרכוש הביטוח  דרך משרדנו בתוספת מחיר.
  • חיסונים – מומלץ לפנות ללשכת הבריאות המחוזית לפחות חודש לפני מועד היציאה.
  • רכבים שכורים: על אחריות המטיילים. יש להשאיר כרטיס אשראי לביטחון עבור כל רכב.

תאריך ומחיר

צרו קשר לתכנון טיול בהתאמה אישית

כלול/לא כלול

המחיר כולל:

  • כלי רכב שכורים – מסוג טנדר 4X4 דאבל קבינה עם מזגן, ללא הגבלת ק"מ  ל- 16 יום, כולל ביטוח חובה + צד ג' + גניבה + תאונות אישיות + ביטול השתתפות עצמית, ביטוח עבור 2 נהגים  לרכב + ביטוח  צמיגים ושבר שמשה קדמית. ביטול השתתפות עצמית מותנה בכך ששוכר הרכב פעל במסגרת הוראות חוזה ההשכרה !!
  • ציוד קמפינג מלא בכל רכב (ל-2 זוגות): 2 אוהלים, מזרונים, 4 כריות, 4 שקי שינה, 4 מגבות, מנורה, מפת שולחן, מקרר שטח, שולחן +4 כסאות, מערכת כלים ל4 איש, ציוד בישול, מיכל מים, ביטוח לציוד קמפינג.
  • ציוד רכב- גלגל נוסף, ג'ק,  כבל גרירה וציוד חרום נוסף.
  • טיסות בינלאומיות: ת"א – יוהנסבורג – ת"א עם אל על , טיסה יוהנסבורג – ווינדהוק  – יוהנסבורג עם בריטיש איירוויס.
  • לינה כמפורט (יכולים להיות שינויים בלודג'ים/בתי מלון).
  • כלכלה: 6 ארוחות בוקר ו- 3 ארוחות ערב בלודג'ים/בתי מלון  כמפורט בתוכנית וארוחת צהריים אחת בטיול לסנדוויץ' הרבור ביום 6.
  • מדריך מעולה מצוות חולות נודדים
  • כניסה לאתרים ופעילויות כמצוין בתכנית.
  • הסעות לשדה התעופה וממנו.
  • יום טיול ברכבי 4X4 מקומיים לסנדוויץ' הארבור.
  • מכשירי קשר.
  • ויזה לנמיביה.
  • טיפים לנותני שירותים מקומיים.

המחיר אינו כולל:

  • הוצאת דרכון
  • דלק (כ- 250$ לאדם לטיול)
  • קניית מצרכי מזון וארוחות שאינן מופיעות ככלולות (כ- 350$ לאדם)
  • ביטוח רפואי ומטען
  • הוצאות אישיות – אקסטרות בבתי המלון, קניות, בידור.
  • פעילויות שאינן כלולות במפורש בתוכנית
  • משקאות מכל סוג (קלים, אלכוהול, יין)
  • ארוחות שאינן מצוינות ככלולות.
  • תשלומים באשראי בעת השכרת הרכב: 215$ פיקדון עבור הרכב – ישולם בכרטיס אשראי במקום, 28$ עבור כל נהג נוסף ברכב מעבר ל- 2 המשולמים, 8$ דמי חוזה.
  • 80$ דמי טיפול במקרה של תביעה בעת תאונה או גניבה.

תוקף הדרכון: חייב להיות לפחות ל-6 חודשים קדימה מיום הכניסה המיועד.

תנאי תשלום וביטול

תנאי תשלום:

  • תשלום ראשון עם ההרשמה בסך השווה ל 30% מהתמורה. תשלום זה כולל דמי הרשמה בסך 250$ לאדם. במקרה של ביטול השתתפות לאחר ההרשמה, מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו דמי ההרשמה.
  • תשלום שני ע"ס 40% מעלות הטיול – ישולם עד חודשיים לפני היציאה לטיול.
  • תשלום שלישי ואחרון ע"ס 30% מעלות הטיול – ישולם עד חודש לפני היציאה לטיול.
  • ניתן לשלם  בהעברה בנקאית
  •  כל תשלום יבוצע בהתאם לשער העברות והמחאות מכירה, ביום ביצוע ההעברה.

תנאי ביטול:

  • הודעת ביטול, בכל שלב לאחר ההרשמה תתבצע בהודעה בכתב למשרדנו.
  • מטייל שיבטל השתתפותו לא יוחזרו לו דמי ההרשמה (250$). אלו דמי הביטול לתקופה שבין מועד ההרשמה ל- 61 יום לפני תאריך היציאה לטיול ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • מטייל שיבטל את השתתפותו בטווח שבין 60 עד 45 יום לפני היציאה יחויב בדמי ביטול בגובה  20%  ובנוסף בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול במהלך 44 הימים לפני מועד יציאת הטיול  ועד 30 ימים לפני היציאה יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 30%  מעלות הטיול ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול החל מ- 30 ימים לפני מועד יציאת הטיול ועד 14 יום לפני יציאת הטיול יחויב המטייל בדמי ביטול בשיעור 50% ממלוא מחיר הטיול  ובנוסף גם בעלות הכרוכה בביטול הזמנות בטיסות בינלאומיות ופנימיות, אם הוזמנו, בהתאם לתנאי הביטול של חברות התעופה.
  • במקרה של ביטול בתוך השבועיים שלפני יציאת הטיול עלות הביטול הינה 100% מהתמורה. עם זאת חברתנו תעשה כל שלאל ידה על מנת להפחית את דמי הביטול ככל שניתן.
  • במקרה של ביטול יוחזרו כל הכספים שהמטייל זכאי להשבתם עד  60 יום מתאריך מסירת הודעת הביטול.

הערות:

טיסות – המחיר שאנו נותנים מבוסס על מחירים ידועים כעת. שינוי במחיר על ידי חברות התעופה יביא לשינוי במחיר הטיול, לטוב או לרע.
רכבים שכורים – חברתנו מתאמת ומזמינה עבור המטיילים את הרכבים. מי שבפועל אחראי כלפי חברת ההשכרה על הרכב הינו המטייל. לפיכך כל נזק ו/או הוצאה שתגרם לרכב בזמן ההשכרה תמומן במלואה על ידי המטייל. לפיכך יש להמציא כרטיס אשראי לביטחון ולחתום באמצעות נציג של כל רכב על חוזה ההשכרה.

תנאים כלליים

גלריית תמונות

 

נשמח לענות על כל פניה...

מידע למטייל - טיול לנמיביה

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים