טיול לפטרה

טיול לפטרה

לירדן, שכנתנו ממול, יש הרבה מה להציע למטייל הישראלי. נופי מדבר שאין כמותם בעולם ובהם נאות ציוריות מאין כמוהן, מסלולי טיול בקניונים מקסימים, במואב ואדום, אשר מקירותיהם קולחים מי שתיה בטמפרטורות שונות, אתרים היסטוריים וארכיאולוגים מעניינים, אשר חלקם במצב שימור מדהים מעורר פליאה של ממש.

לרבים מן האתרים בירדן הקשרים מקראיים, אשר משמרים היטב את האווירה והנופים של ספר הספרים, רובם אף נושאים את שמותיהם המקראיים אשר לא שונו מזה אלפי שנים.

לאורך כל ההיסטוריה פעלו אישים ונערכו מערכות שקשרו את שני עברי הירדן כיחידה פוליטית וכלכלית אחת ללא כל אפשרות להפריד ביניהן. ההיכרות עם ממלכת  ירדן, נופיה ומהלכיה ההיסטוריים על ציר הזמן, מחזק בהכרח את ההכרות עם בני עם ישראל וקורותיו טרם הגעתו אל הארץ המובטחת. חברו לעניין זה עם מגוון ביותר ומכניס אורחים, והרי לכם חוויה נהדרת.

 במסגרת כל טיול לירדן, לא נוכל לפספס בשום פנים ואופן גם טיול לפטרה.

נתחיל את הביקור במצודת פטרה דזרטי, היא קיר מואב המקראית אשר בכרך: המבצר הצלבני המרשים המתנשא מעל העיר והיווה חלק מסניורת עבר הירדן של הצלבנים. על קירות המבצר ניתן להבחין בבניה המשנית את שרידיהם של כל משמשי המקום החשוב הזה, מהמואבים דרך הנבטים, הרומאים, הצלבנים, הממלוכים והטורקים.

מכאן ניסע דרומה על דרך המלך אל פטרה לסיור רגלי ממצה בבירת הנבטים העתיקה. הרודוטוס הקדים את זמנה של פטרה, במידה והיה מכיר אותה, היה כולל אותה בשבעת פלאי העולם הקדום. חצובה באבן חול אדומה עומדת העיר כמצבת זיכרון נצחית לעם של נוודים שהפכו למעצמה כלכלית וזמן קצר לאחר מכן נמחקו מעל פני האדמה בלי להשאיר שריד גנטי. נסייר ברחובותיה של העיר, במזבחות, מקדשי הקבורה השונים ומבני הציבור.

נראה את התיאטרון החצוב בסלע, נעלה אל המקדשים אשר על פסגת המצוקים ונעמוד על היקף הסחר העצום ששלטו בו הנבטים על פי  המוטיבים האדריכליים המאפיינים את בניית המקדשים.

פטרה אינה עיר אלא חבל ארץ, שבילים אומנם מסודרים באתר, אך יש להתכונן לטיול בפטרה כמו שמתכוננים לטיול של יום בטבע, מים, כובעים, נעלי הליכה טובות ומצב רוח. כמו כן, כדאי להצטייד בהרבה סרטי צילום או בכרטיס זיכרון טוב.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים