אתונה העתיקה והאקרופוליס טיול ביוון – מסע בעקבות ההיסטוריה

אתונה העתיקה והאקרופוליס טיול ביוון – מסע בעקבות ההיסטוריה

יוון אינה רק יעד עבור טיולי משפחות לאיים, צפון יוון הוא פנינת טבע שלא זוכה להתייחסות הראויה בדרך כלל. טיול באתונה העתיקה והאקרופוליס מרגיש כמו נסיעה הרפתקנית בזמן לטיול ביוון הקלאסית.

הרפובליקה ההלניסטית, או יוון, שוכנת בדרום מזרח אירופה על חוף הים התיכון. היא גובלת עם הים התיכון בדרום, עם הים היווני במערב, עם טורקיה והים האגאי במזרח ועם בולגריה, מקדוניה ואלבניה בצפון. יוון שולטת גם על 3,000 איים במרחבי הים.טיול ליוון  הוא טיול מגוון ומיועד ליחידים ולמשפחות. בשל ההיסטוריה ותרומה האדירה של יוון לתרבות המערבית, יוון נחשבת לערש תרבות המערב.


יוון אינה רק יעד עבור טיולי משפחות לאיים, צפון יוון הוא פנינת טבע שלא זוכה להתייחסות הראויה בדרך כלל. טיול באתונה העתיקה והאקרופוליס  מרגיש כמו נסיעה הרפתקנית בזמן לטיול ביוון הקלאסית.

מדוע כדאי לטייל באתונה העתיקה?

לא סתם יוון הקלאסית זכתה לדיסציפלינה אקדמית משל עצמה. טיול ליוון עם ערך מוסף, חייב להתייחס לתרומתם האדירה של היוונים לאומנות, הפילוסופיה, הספורט ועוד. טיול ליוון שמשלב את יוון הקלאסית הוא הזדמנות אדירה ללמוד היסטוריה שלא דרך ספרים אלא דרך המבנים והשטחים בהם התרחשו האירועים המכוננים.
אתונה העתיקה הייתה פוליס, אחת מהחשובות בתקופת יוון הקלאסית. אתונה העתיקה של יוון הקלאסית היא ערש הדמוקרטיה המערבית של ימינו, זהו המקום בו נכתבו הטרגדיות היווניות המפורסמות של סופוקלס והעיר שבה חיו אריסטו, סוקרטס ואפלטון, האבות המייסדים של מדע הפילוסופיה.
טיול ליוון בין העתיקות הארכיאולוגיות של העיר הוא דרך נפלאה לחוש את ההיסטוריה בהתהוותה, להרחיב את הידע שלכם בהיסטוריה של העולם והתרבות שלנו. טיולליוון בעיר העתיקה הוא שילוב של היסטוריה, אדריכלות, אומנות, פילוסופיה, תיאטרון ועוד, עושר תרבותי שלא תמצאו בשום מקום אחר! טיול שכזה ליוון יאפשר לכם לחיות מחדש את המלחמות בין ספרטה ואתונה, קרב מרתון, האולימפיאדה הראשונה ואירועים רבים נוספים שהשפעתם ניכרת עד לימים אלו.

באקרופוליס כבר הייתם?

משמעות המילה אקרופוליס היא העיר העליונה. אקרופוליס היו קיימות גם בערים אחרות ביוון אך  האקרופוליס באתונה הוא המפורסם ביותר בעולם כולו ובשל חשיבותו הרבה מבקרים בו מאות אלפי תיירים מדי שנה. טיול ליוון במטרה להכיר את יוון הקלאסית אינו שלם מבלי ביקור באקרופוליס זה.


 באקרופוליס של אתונה נמצאים שרידים ומבנים רבים מתקופת הזוהר האתונאית ובכללם הפרתנון שנחשב לאחד המבנים המפורסמים בעולם המערבי. הפרתנון הוא סמל הדמוקרטיה האתונאית ומייצג את יוון הקלאסית בשיאה. בפרתנון נמצא גם המקדש שהוקם לכבוד אלי המיתולוגיה היוונית בהם האמינו בתקופת יוון הקלאסית. הוא נבנה ביוזמתו של פריקלס תחת השגחת הפסל פידיאס. פידיאס היה גם הפסל שיצר את פסל זאוס על האולימפיה, המהווה את אחד משבעת פלאי תבל.


הפרתנון נמצא על פסגת האקרופוליס ונמצאים בו גם פרטי אומנות ושחזורים של תרשימים ותבליטים מתקופת יוון הקלאסית. בדרך לאקרופוליס, במהלך הטיול ליוון, יזדמן לכם לבקר במקומות הקדושים ביותר בתקופת יוון הקלאסית. הדרך עוברת גם באגורה האתונאית המפורסמת.
לסיכום, קחו את המשפחה או את בן/בת הזוג לטיול ביוון, באחד האזורים היפים בעולם ותספגו עולם מופלא של חוויות מעשירות ומרגשות.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים