המלצות על טיול לירדן

המלצות על טיול לירדן

ירדן היא לא פחות מאי של שלווה בין מדינות ערב. אם אתם מתכננים טיול לירדן ומחפשים המלצות לטיול מושלם – המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם

ירדן היא לא פחות מאי של שלווה בין מדינות ערב החוות בשנים האחרונות גלים של סכסוכים והפיכות. הסיבה העיקרית לכך היא שבית המלוכה הירדני אהוד מאוד על העם. מדובר בארץ שהיא מדברית בעיקרה ומציעה למבקרים בה נופים קסומים ואתרים היסטוריים מרתקים. פטרה, העיר הנבטית החצובה בסלע הר שגוונו אדום, היא המפורסמת בהם. אם אתם מתכננים טיול לירדן, מחפשים המלצות לטיול מושלם בירדן או מתעניינים בפניני התיירות והאטרקציות שהארץ המדברית הייחודים עשויה להציע לכם – המאמר הזה הוא בדיוק עבורכם.

טיול לירדן – איך מגיעים?

ירדן חולקת גבול עם ישראל, וניתן להגיע אליה בנסיעה עם רכב, דרך אחד משני מעברי הגבול הראשיים בין ישראל לירדן (מעבר נהר הירדן הסמוך לבית שאן ומעבר רבין שבערבה). אבל, נסיעה לירדן ברכב אינה הדרך היחידה להגיע לירדן – ניתן גם להגיע אליה בטיסה. טיסות לירדן יוצאות מנמל התעופה בן גוריון, אורכן כ- 50 דקות ונוחתים בשדה התעופה הסמוך לעיר הבירה עמאן.
ניתן גם להגיע לירדן באוטובוסים (בעיקר במסגרת של טיולים מאורגנים, בעיקר ממרכז העיר אילת) או בג'יפ (ישנם טיולי שטח רבים, ומרכזים להשכרת ג'יפים – שוב , בעיקר באילת, המאפשרים השכרת רכבי שטח לטיול ג'יפים בירדן. כמובן שניתן גם להגיע עם הג'יפ שלכם מהבית).

פטרה ומידבא

פטרה הייתה בירת ממלכת הנבטים, עם הסוחרים שחצה את המרחב המדברי שבין מדינות המזרח הרחוק ואירופה. פטרה נחשבת לאחד מפלאי תבל, היא חצובה כולה בסלע אדום (ומכאן גם כינויה "העיר האדומה"). הנבטים השכילו לחצוב באבן החול חללים עצומים המעוטרים מבחוץ בעמודים ופיתוחים דמויי אלה ששימוש בערים גדולות באירופה של אותה תקופה (רומא למשל).
בעבר נהגו ישראלים לחרף נפשם ולהתגנב אל פטרה תוך חצייה בלתי חוקית של הגבול. כיום, במהלך טיול לירדן, ניתן להגיע אל פטרה באופן חוקי ובטוח ואף להתאכסן במלון שם.
במידבא שוכנת כנסיית ג'ורג' בה רצפת פסיפס שהיא למעשה מפה של ארץ ישראל מלפני 1,400 שנים. זוהי המפה הקדומה ביותר של האזור מדרום לבית שאן ועד הנילוס. בסמוך למידבא שוכן הר נבו, ממנו השקיף משה אל הארץ המובטחת, הטיול שלכם לירדן יכלול בוודאי גם עליה לפסגת הר חשוב זה.

אטרקציות נוספות

בירדן שלל אטרקציות נוספות מהן ניתן לחוות במהלך טיול מאורגן, טיול ברכב או טיול ג'יפים לירדן, נזכיר רק כמה מהן. ואדי געוויר – מסלול הליכה בוואדי מהפנט וביקור בגנים התלויים, ואדי חסה – אחד הנחלים היפים בירדן, צלילה בעקבה – עיר הקיט הירדנית המקבילה לאילת שלנו.
בעיר הבירה עמאן ניתן לבקר באתרים עתיקים מן התקופה הרומית (הרומאים שלטו בחבל ארץ זה בעת שהיו אחראים לחורבן בית שני, ימי שיא האימפריה הרומית). טיולי ג'יפים בירדן החלו צוברים פופולאריות זמן לא רב לאחר החתימה על הסכם השלום עם ירדן (בשנת 1994).
בעיר עקבה ניתן לשהות במלונות יוקרה מפנקים במחירים נמוכים באופן משמעותי מאלה שגובים במלונות באילת, שוניות האלמוגים בצד הירדני של מפרץ אילת הם במצב טוב בזכות פעילות ספורט ימי בהיקף קטן.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים