טיול לגאורגיה עם כמה חברים – חגיגות 50 שנה בגאורגיה

ביולי האחרון יצאנו כמה חברים לטיול מאורגן בגאורגיה. כולנו חגגנו חמישים שנה, שירתנו יחד בצה"ל וחשבנו שיהיה הכי נכון לטייל רק גברים בטיול ג'יפים מאורגן לגאורגיה. למה טיול ג'יפים מאורגן לגאורגיה? כי הבנו שגאורגיה היא יעד אופטימלי עבורנו. הארץ מדהימה ומגוונת מבחינה נופית, הטיסה לשם קצרה ולא יקרה, העלויות בגאורגיה עצמה גם זולות מאוד. ארוחת ערב טובה עולה בלחץ 10$ לאדם. כולל היין הגיאורגי שנשפך כמים כמובן. בדיעבד אני יכול להגיד בפה מלא שלא טעינו בכלום.

אכן הטיול המאורגן לגאורגיה היה מעולה ועמד בכל הציפיות. התחלנו את מסענו ביום של נהיגה מטביליסי לבקוריאני. זה יום חימום כמו שאומרים. מאוד יפה, בהתחלה נוסעים על כבישים צדדיים ואח"כ יורדים לשטח ונוסעים על דרכי עפר נוחות בנוף עוצר נשימה. עצרנו לקפה ליד אגם טבסקורי. מזג האויר היה ככה ככה, רוח חזקה וקר. הכנו את הקפה באוטו והמשכנו לכיוון עיירית הסקי בקוריאני אל המלון החביב שלנו. ארוחת ערב אכלנו במסעדה בכפר. ככלל,  חשוב לדעת שהסיכוי לתפוס ארוחת ערב טובה בטיול לגאורגיה הוא במסעדה ולא במלון. כך שאם יש אפשרות לקחת את המלון על בסיס BB  ולצאת בערב לחפש מסעדה, עדיף ורוב הסיכויים שתהיה אחלה ארוחת ערב. כך עשינו בבקוריאני וההצלחה היתה גדולה. מסעדה משפחתית טובה ברחוב הראשי של הכפר לא אכזבה והגישה אוכל טרי ממיטב מאכלים המקומיים.

למחרת החלטנו להכנס לשטח פחות מוכר ולא מטויל. אמנם הטיול לגאורגיה מאורגן אבל הרי אנחנו ישראלים, יוצאי יחידה קרבית והרפתקה קטנה לא תזיק. שכנענו את המדריכה המקומית של הטיול המאורגן שלנו לגאורגיה, לנסות מסלול שנראה לנו יפה ופראי ויצאנו לדרך. אכן היה מדהים. טיפסנו צפונה מבקוריאני. בשלב מסוים הדרך הפכה לבוצית עם חלקלקות מסוכנת ואי אפשר היה להמשיך.

בצער רב חזרנו על עקבותינו, אכלנו צהריים באותה מסעדה בה אכלנו ערב אתמול והמשכנו בדרכנו. היעד הבא שלנו בטיול ג'יפים לגאורגיה היא מסטייה שבפסגות הקווקז המערבי בגאורגיה. זהו אחד משיאי הטיול לגאורגיה.

מסטיה יושבת בחבל סוונטי הידוע בכפרים עם המגדלים העתיקים והציוריים שבו. אין כמעט טיול ג'יפים מאורגן לגאורגיה שאינו מגיע לחבל הפראי הזה –סוונטי. ואכן הדרך למעלה עם הג'יפים נפלאה. הבעיה היתה שגשם זלעפות היכה בנו. כשהגענו ללודג' שלנו באזור מסטייה הזמנו טיול סוסים שהוא גם פעילות מאוד מומלצת בטיול ג'יפים לגאורגיה. חיכינו שהגשם יגמר כדי שנוכל להמשיך בטיול. למחרת מזג האויר הרע המשיך והתוכנית לנסוע לכפר אושגולי, אשר מהווה את אחת האטרקציות המרכזיות בטיול לגאורגיה, נמוגה. התכנסנו כולם והחלטנו לשנות את התוכנית, לרדת מיד מהקווקז המערבי והגשום ולנסוע מזרחה לטביליסי ללילה של מנוחה ולמחרת לטפס לחבל טושטי שבמזרח הקווקז הגבוה.

אין מילים לתאר כמה נכונה היתה ההחלטה הזו. אזור אומאלו בחבל טושטי אליו טיפסנו הוא מהיפים בגאורגיה. חבל ארץ נידח, אשר מיעוט מטיולי הג'יפים המאורגנים בגאורגיה מגיעים אליו. הטיפוס קשה ומצריך נהיגה מאוד זהירה ולפעמים קצת מסוכנת בדרך עפר שלוקח כ- 5 שעות לטפס אותה. אבל השכר על המאמץ שווה לגמרי. ההרגשה באומאלו פשוט מדהימה. מרגישים על גג העולם בחבל הנידח הזה ואם לשים את הנקודה על למה היה שווה לצאת לטיול מאורגן בגאורגיה אז המקום הזה נתן תשובה ניצחת. טיילנו פה ברגל, הסתובבנו עם הג'יפים, טיילנו עם סוסים והכל מדהים ביופיו. אזור בתולי ומדהים ששווה לכל אחד שמגיע לטיול ג'יפים בגאורגיה לבקר בו. אחרי יומיים כאן ואחרי שכבר התוכנית גם ככה שונתה, נסענו מאומאלו אל עיירת האוהבים סיגנלי שמזרח גאורגיה. אזור שונה לגמרי עם הרבה כרמי יין וגבעות. ממש לא דומה להרים הגבוהים. בילינו כאן לילה במלון ברמה מאוד גבוהה ולמחרת לקחנו עוד החלטה מטורפת: נסענו לאורך הגבול הדרומי של גאורגיה, מסיגנלי לאתר המערות היפה דויד גיראדי שעל גבולה הדרומי של גאורגיה עם אזרביג'אן ומשם נסענו לעיר רוסטבי. עיר סובייטית טיפוסית עם בנייני מגורים ענקיים וכעורים. ממנה המשכנו מערבה ונכנסנו לשטח לאחד הקטעים היפים והמאתגרים בטיול ג'יפים המאורגן לגאורגיה. נופים בתלויים, כפריים שבחיים לא באים תייירים כמונו לבקר אותם ונוף משכר.

נסיעת שטח מדהימה בקיצור. יצאנו לבסוף בעיירה אחלקאקי וממנה נסענו במורד הנהר אל עיר המערות וורדזיה. זה היה יעדנו האחרון בטיול לגאורגיה. מכאן חזרנו למחרת לטביליסי ללילה אחרון והביתה. היה מעולה.