פאז, מרוקו – מרכז דתי, רוחני ותיירותי

פאז, מרוקו – מרכז דתי, רוחני ותיירותי

מרוקו היא אחת המדינות המעניינות ביותר בצפון אפריקה משום שהיא מהווה צומת דרכים חשוב לאיסלאם, הנצרות והיהדות. ישראלים רבים שחיו בה מעוניינים לחזור במסגרת טיולים למרוקו למחוזות ילדותם

ממלכת מרוקו נמצאת בצפון מערב אפריקה. היא גובלת בים התיכון מצפון, באוקיינוס האטלנטי במערב ובסהרה בדרום. השפה הרשמית במדינה היא ערבית. בירתה הפוליטית של המדינה היא רבאט.
יהדות מרוקו הייתה אחת הקהילות החשובות ביותר באזור זה. יהודים רבים עזבו את מרוקו עם הקמת מדינת ישראל. עד לחתימת הסכם השלום נחשבה מרוקו למדינת אויב ולא היה ניתן לבקר בה. מאז ההסכם הפכו טיולים למרוקו לטיולים פופולאריים בקרב ישראלים רבים.
מרוקו היא אחת המדינות המעניינות ביותר בצפון אפריקה משום שהיא מהווה צומת דרכים חשוב לאיסלאם, הנצרות והיהדות. ישראלים רבים שחיו בה מעוניינים לחזור במסגרת טיולים למרוקו למחוזות ילדותם, אחרים מעוניינים להכיר מקרוב את התרבות והמורשת המפוארת שלהוריהם כחלק מטיול מאורגן למרוקו ורבים אחרים נמשכים להיסטוריה, האדריכלות והכנסת האורחים של אזרחי המדינה.

 חשיבות העיר פאז בטיולים למרוקו

גם בימים טרופים אלו במזרח התיכון מרוקו היא אי של שפיות וניתן למצוא מגוון טיולים למרוקופאז היא אחת מהערים המרכזיות במדינה. פאז היא העיר השנייה בגודלה במרוקו אחרי קזבלנקה והיא איחוד של שלוש ערים. פאז נמצאת במרכז מרוקו ושליטתה ניכרת גם על מוקדיהכוח במדינה. רבים מתושבי העיר מהפכנים, שמרנים ומשכילים. טיול מאורגן למרוקו כדי להכיר את המדינה לא יכול לדלג על העיר. במהלך השנים חייתה בפאז גם קהילה יהודית גדולה שהוציאה פוסקים רבים וחשובים – רבי יצחק אלפסי, רבי יוסף אבן מיגאש וכמובן הרמב"ם. גם שליטי מרוקו הכירו בחשיבותם של פוסקים אלו ועל קיר ביתו של הרמב"ם אף נקבע השעון שמזכיר לתושבי העיר את זמני התפילה במסגד.

 אתרי תיירות בפאז

ההיסטוריה של פאז מתחילה זמן קצר אחרי מות מוחמד והיא אחת הערים הקדושות לאיסלאם. בימי טור הזהב של האיסלאם הייתה פאז מרכז דתי ורוחני של האימפריה של ספרד וצפון אפריקה. בפאז נמצאים רבים מאתרי התיירות המרכזיים של מרוקו ולכן היא נחשבת לתחנת חובה עבור טיול במרוקו.
פאז העתיקה היא אחת הערים העתיקות הגדולות בעולם. בעיר העתיקה מתקיים גם שוק התבלינים המפורסם. באב בו ג'לוד (שער העורות) הוא השער המרכזי של העיר העתיקה והוא מעוטר בשילוב אריחי קרמיקה ירוקים וכחולים. ירוקים, כסמל לאיסלאם וכחול הוא הצבע שמסמל את העיר. אך בעיר גם שני אתרי תיירות חשובים ליהדות ולאסלם, המסגד הגדול בצפון אפריקה עד למסגד חסן השני ובית הרמב"ם.
בבית הרמב"ם חיה אומנם משפחה מוסלמית היום אך ניתן להיכנס לבית המשפחה לביקור בבית של גדול פוסקי הדור. בבית רואים גם את שעון המים המפורסם שלו. טיול למרוקו מיועד לכולם ולא רק לאלו שמעוניינים לחזור ולהתרפק על המסורות לבית אבא. אם אתם מעוניינים לנסוע לטיול אקזוטי ושונה ממה שהכרתם עד כה, כדאי לכם לנסות את מרוקו טיול חווייתי ומעשיר שיישאר עמכם לעד.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים