אתיופיה טיול של תרבות שבטית

אתיופיה טיול של תרבות שבטית

אחת החוויות הנהדרות ביותר בנסיעות לחו"ל היא האפשרות להכיר חברות ומנהגים שאינם מוכרים. בניגוד למדינות אחרות באפריקה, באתיופיה התקיימו במקביל מסורת נוצרית בצפון המדינה וחברות שבטיות בדרומה

אחת החוויות הנהדרות ביותר בנסיעות לחו"ל היא האפשרות להכיר חברות ומנהגים שאינם מוכרים. בניגוד למדינות אחרות באפריקה, באתיופיה התקיימו במקביל מסורת נוצרית בצפון המדינה וחברות שבטיות בדרומה. כך תוכלו למצוא במקומות הנידחים ביותר, בין ההרים והנהרות, שבטים המקיימים את אותו אורח חיים מזה מאות בשנים, השונה לחלוטין ממה שמוכר לציביליזציה המערבית.
זאת גם אחת הסיבות שהמדינה היא יעד מועדף על חוקרים אנתרופולוגים וחובבי תרבויות. כל אלו הופכים את הביקור באתיופיה לאחד שלא תשכחו.

אתיופיה טיול מאורגן בעולם אחר

טיולים מאורגנים הם דרך מצוינת לצאת למסע למקומות בהם מתגוררים השבטים העתיקים של אתיופיה.
בטיול עצמאי תצטרכו להשקיע מאמצים רבים בתכנון המסלול כולל דרכי הגעה ומקומות לינה משום שהתשתית התיירותית במקום אינה מפותחת. לעומת זאת, באמצעות טיולים מאורגנים לאזורים אלו תוכלו לא רק להגיע לכפרי המגורים בקלות רבה יותר, אלא גם ייתכן שתוכלו לחזות במנהגי חיים הייחודיים לשבטים שאליהם תגיעו. מלבד זאת, טיולים מאורגנים מלווים במדריך שיוכל לענות לשאלותיכם אודות בני המקום.

אתיופיה טיול מסוג אחר

טיול לאתיופיה הוא מסע מופלא לארץ של מלכים, קיסרים, חברות שבטיות, מדבריות, הרים, נהרות, סאוונות, יערות גשם ועוד. השבטים שבדרום אתיופיה הם מהמעניינים ביותר שבמזרח אפריקה. לכל אחד מהשבטים המנהגים, הלבוש, השפה, המראה וצורת הבניה שמייחדים אותו מהאחרים.
שבט המורסי, למשל, ששוכן בשמורת מאגו הוא אחת הקבוצות האתניות המבודדות ביותר בעולם שנחשפו לחברה המערבית על ידי אנתרופולוגים בריטים רק בשנות השבעים של המאה הקודמת, אנשי השבט מעולם לא שמעו על אתיופיה על אף שהם ישובים בתחומה. הם מונים 6,000 איש, מדברים בשפת המורסי ומתפרנסים מגידולי בקר, כוורות דבש, דגן ותירס בהמות.

במקביל, במסגרת טיול לאתיופיה תוכלו לפגוש עוד שני שבטים מרתקים שנמצאים באותו אזור – ההאמר והקארו. שבט ההאמר הוא המפורסם ביותר ואנשיו ידועים ביופיים ובצבע האדום שהם מושכים על גופם. שבט קארו מונה אלף איש בלבד שגופם מעוטר בציורי גוף העשויים מתערובת, פחם,ברזל ואבקת סלע צהוב. שבט נוסף הוא הדורזה שאנשיו מתקיימים על גידול במבוק, בננות וצמח נוסף הדומה לבננות.
מסע שכזה הוא ההזדמנות הייחודית בשבילכם להכיר לבוש, מנהגים, מאכלים, מוזיקה ועוד שלא הייתם יכולים לפגוש בשום מקרה אחר. אל תפספסו את ההזדמנות!

אתיופיה – טיול שתמיד תרצו לחזור ולחוות אותו שוב.


 

הטיולים החמים

נשמח לענות על כל פניה...

הצטרפו לניוזלטר וקבלו עדכונים על טיולינו הבאים